دانلود تحقیق درباره پورت موازي و استفاده از آن در پروژه‌ها

دانلود تحقیق درباره پورت موازي و استفاده از آن در پروژه‌ها

تعداد صفحات:15

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

هدف

پورت موازي يك سيستم كامپيوتر راهي جهت كنترل پروژه‌هاي سخت‌افزاري مي باشد. در اين فصل با بررسي انواع پورت‌هاي موازي، نحوه استفاده از اين پورت را به عنوان نمونه در چندپروژه خواهيم آورد. نحوه برنامه‌ريزي پورت‌هاي موازي و استفاده از وقفه‌ها در كنترل پورت‌ها را نيز مورد بررسي قرار مي دهيم.

دراين فصل سعي خواهيم كرد با بررسي پورت موازي يا چاپگرها،نحوۀ استفاده از آن در پروژه‌ها و كنترل ابزارهاي خروجي و ورودي و ديجيتال يا آنالوگ با آن را بررسي نماييم. گر چه اين فصل چندان ارتباطي با اسلات‌هاي توسعه ندارد ولي نحوۀ استفاده از يك يا چند آدرس را در پروژه‌هاي سخت‌‌‌‌‌افزاري نشان خواهد داد كه براي طراحان كارتهاي جانبي خارج از اسلات‌ها كه جديدا نيز زياد شده است بسيار مفيد خواهد بود.

1-11 پين‌هاي اينترفيس چاپگر سنترونيكس

پورت‌ موازي به عنوان اينترفيس استاندارد چاپگرها در سيستمهاي 8680 تعريف و استفاده مي‌شود. اين مشابه استاندارد چاپگر اپسيون Fx-100 مي‌باشد. اين پورت داراي 26 پين بوده كه تعداد زيادي سيگنال زمين در آن جهت جلوگيري از تداخل نويز در نظر گرفته شده است. اين 36 پايه را مي‌توان در 4 گروه به صورت زير تقسيم‌بندي نمود:

  1. خطوط اطلاعات كه اطلاعات را از سيستم به چاپگر منتقل مي‌نمايد.
  2. سيگنالهاي حالت چاپگر. اين سيگنالهاي حالت چاپگر را در هر لحظه نشان مي‌دهند.
  3. سيگنالهاي كنترل چاپگر. اين سيگنالها به چاپگر مي‌گويد كه چه عملي بايد انجام دهد.
  4. سيگنالهاي زمين. اين سيگنالها جهت برگشت زمين هر كدام از خطوط اطلاعات و يا سيگنالهاي حالت و كنترل مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره پورت موازي و استفاده از آن در پروژه‌ها

دانلود تحقیق,پورت موازی,استفاده از پورت موازی در پروژه‌ها

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید