دانلود تحقیق چرا جوانان از ازدواج گریزانند

دانلود تحقیق چرا جوانان از ازدواج گریزانند

تعداد صفحات:13

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

چرا جوانان از ازدواج گریزانند؟

اگر چه جوانان با رسیدن هنگام بلوغ غرائز جنسی انان شعله ور شده و میل فطری شان به جنس مخالف وهمسروعلاقه به تشکیل خانواده در انها بیدار می گردد. وبه عنواین مختلف گاهی با کنایه وشوخی وزمانی با پرخاش و بهانه جویی وموقعی با قهر وکناره گیری و وقتی با رو اوردن به کارهای نا مشروع وبالاخره روزگاری هم با افتادن در دامن دوستان ناباب و مفاسد خانمان سوز و از جمله اعتیاد های خطرناک.نیاز های درونی وغرایز فطری خود را ظاهر می سازند.

ولی در عین حال می بینیم اکثر انها ازدواج روگردان بوده وحتی هنگامی که به انان پیشنهاد ازدواج می شود اظهار نفرت و انزجار می نماید،چرا؟

علت اصلی ان این است که: انان وقتی مشکلات ازدواج را مینگرند مانند هزینه های کمرشکن زندگی،مخارج هولناک عقد وعروسی و مهریه های سر سام اور ان، بهانه گیریهای، تجملات،تشریفات دست پا گیرومخارج هنگفت تشکیل زندگی و توقعات بیش از اندازه همسران وخانواده انان. از داشتن  خانه جداگانه، حقوق مکفی و شیربهای وحشتناک مورد در خواست انها بخوصوص اگر از خانواده های سطح بالا و دخترشان تحصیل کرده هم نباشند وهنگامی که وضع خود و در امد ناچیز خویش را در نظر می گیرند بقول معروف می گویند: ما نه شیر شتر میخواهیم ونه دیدار عرب.

و از همه این ها گذشته وقتی که نزاعها وکشمکشهای زن و شوهرها و سرانجام طلاق واز هم پاشیدگی خانواده ها را مشاهده می کنند، لذا علی رغم نیاز فطری وعشق باطنی و سن بالایی که دارند از ازدواج سر باز می زنند.

چرا دختران به موقع به خانه بخت نمی روند؟

بر خلاف اکید اسلام که سفارش کرده دختران زود شوهرداده شوند و سعادت مرد را در این می داند که پیش از رسیدن به سن بلوغ به خانه بخت برود. بسیاری از دختران در عین حال که دو سه برهبر سالهای بلوغشان را پشت سر گذاشتهاند، باز هم ازدواج نکرده و در خانه پدرشان بسر می برند وبعضی از انها تا اخرعمر به این حال باقی خواهند ماند، چرا؟

جهت عمده ان علاوه برانچه ضمن انزجار جوانان از ازدواج گفتیم رسومات غلط، رقابت و چشم وهم چشمی انان در تهیه جهیزیه های پر حجم، تجملات بیش از اندازه و توقعات بالا ازیافتن شوهران ایده ال،دکتر ومهندس،دارای خانه،ماشین مدل بالا، درامد زیاد، خوش قیافه،شیک پوش، طایفه دار. ومعلوم است که این امور هم به این زودیها برای قریب به اتفاقشان مصداق وتحقق پیدا نمی کند.

و گاهی بر خلاف میل دختران بهانه گیریهای پدر و مادر وپاسخ منفی گفتن  به خواستگاران شایسته، انان را سالیان را سالیان دراز و بسا تا اخر عمر خانه نشین وبدبخت می سازد که این پرنده های در قفس مانده بعضی شان ناگزیر قلم به دسته گرفته و نگرانی خود را ظاهر می سازند که یک نمونه از انها را در ذیل می خوانید.


دریافت فایل


دانلود تحقیق چرا جوانان از ازدواج گریزانند

دانلود تحقیق,چرا جوانان از ازدواج گریزانند,چرا دختران به موقع به خانه بخت نمی روند

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید