دانلود تحقیق درباره خصوصيات گياه شناسي كلزا

دانلود تحقیق درباره خصوصيات گياه شناسي كلزا

تعداد صفحات:12

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

خصوصيات گياه شناسي كلزا

كلزا با نام علمي Brassica napus L. گياهي از تيره شب بو و از جنس كلم است . اين گياه از تلاقي هاي متعدد بين جنس هاي sinapis , brassica حاصل گرديده است. (عزيزي و همكاران ، 1378)

اين گياه داراي دو رقم بهاره و پاييزه است كه رقم بهاره نسبت به پاييزه است كه رقم بهاره نسبت به پاييزه كم محصولتر و كم ارتفاع تر و با مقاومت كمتر است . اين گياه يكي از گياهان زراعي روغني است كه مي توان آن را درمناطق معتدله و ارتفاعات بالا و تحت شرايط نسبتا خنك كشت كرد و تعداد كروموزمهاي آن 2n=38 مي باشد . (عزيزي و همكاران ، 1378)

ويژگي مورفولوژيكي گياه كلزا

كلزا داراي يك ريشه اصلي و ضخيم و قوي با تعداد زيادي ريشه فرعي است . ارتفاع ريشه اصلي به cm 80 مي رسد در مرحله روزت قد گياه بسيار كوتاه است ارتفاع نهايي گياه cm 180-160 بسته به نوع رقم مي رسد . برگها در مرحله ابتدايي روزت طويل ، عريض با حاشيه گرد در مرحله ايستاده از تضاريس زيادي برخوردار است . گلهاي كلزا عمدتا به رنگ زرد مي باشند و داراي 4 كاسبرگ ، 4 گلبرگ و 6 پرچم است .

خورجين ها پس از تلقيح از پايين به بالا تشكيل شده و همزمان با توسعه گل تكامل مي يابند . دانه ها به رنگ قهوه اي تيره يا سياه بوده و هرچه نارس تر باشند روشن تر هستند. وزن هر دانه بين 5-5/3 گرم متغير است . (شهيدي و فروزان ، 1376)


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره خصوصيات گياه شناسي كلزا

دانلود تحقیق,خصوصیات گیاه شناسی کلزا,مراحل رشد ظاهری کلزا

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید