دانلود تحقیق درباره فراوردهاي نانوتکنولوژي

دانلود تحقیق درباره فراوردهاي نانوتکنولوژي

تعداد صفحات:10

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

فراوردهاي نانوتکنولوژي

به لحاظ نظري هر ساختار مولکولي پايداري که قوانين فيزيک و شيمي را نقض نکند قابل پياده سازي است. و نانوتکنولوژي در واقع پیاده سازي ساختارهاي مولکولي با دقت اتمي مي باشد.

هرچيزي که در پيرامون ما قرار دارد از اتم ساخته شده است، يعني مي توانيم اتمها را به نوعي کوچکترين واحد سازنده مواد بناميم. از عصر حجر گرفته تا اعصار بعد از آن (مس، برنز، آهن) که پشت سر هم در زمانهاي مختلف پدپد آمده اند و در حال حاضر که عصر سيليکون هاست، بشر را همواره متوجه اين مسئله کرده است که چگونه و با چه اصولي ميليارد ها اتم در کنار هم قرار  مي گيرند و بطور همزمان يک شکل ماکورسکوپيک بوجود مي آيد و طبيعت ميليارد ها سال است که اين نقش را با ظرافت کامل انجام مي دهد و نانوتکنولوژي گامي در راستاي توسعه ابزار انساني براي تسلط بر طبيعت است.

تکنولوژي حاصل از قرن  بیستم شايد در حال حاضر خيالي باشد ولي حالات واقعي به خود مي گيرد وقتي تصور کنيم در قرن بيست و يکم بشر تا در خواهد بود اجسامي در بالاترين سطح از نظر کيفيت کنترلي توليد کند که حد حساسيت آنها هم اتمي است.

شايد ميکروسکوپ STM را که قادر است در سطح اتمي از مواد تصوير برداري کند و در سال 1985 اختراع شد را بتوان اولين محصول نانوتکنولوژي دانست.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره فراوردهاي نانوتکنولوژي

دانلود تحقیق,فراوردهای نانوتکنولوژی,کاربردهای نانوتکنولوژی

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید