دانلود تحقیق درباره کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

دانلود تحقیق درباره کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

تعداد صفحات:13

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

1- مقدمه

اخلاق[1] شاخه اي از فلسفه است که به بررسي تصميمات و فعاليت ها، ضمن احترام به رابطه آنها با درونمايه اجتماعي مي پردازد. سابقه تاريخي این موضوع شامل ده فرمان کتاب مقدس[2]، عناصر فلسفه کنفوسيوس[3] و ارسطو[4] مي باشد. به عنوان يک رشته تحقيقی و تجربی، اخلاق شامل نتايج بسيار متفاوتي در فناوری اطلاعات[5] و سيستم هاي اطلاعاتي[6] مي باشد و به همان نسبت، گروه هاي متفاوتي از مردم در صنعت و دانشگاه شامل مديران، معلمان و دانش آموزان به صورت شخصي و اجتماعي آن را به کار مي برند.

اخلاق به عنوان سيستمي به هم پيوسته از قوانين اجتماعي، استانداردها و اصولي براي حل مشکلات تعريف شده است. بعضي از مردم اعتقاد دارند که اخلاق هنگامي ضرورت پيدا مي کند که تصميم و يا عملي قادر به تخريب و معيوب ساختن فعاليت هاي شخصي و يا گروهي باشد. چنين ديدگاهي، به علت تعارض و ناسازگاري تمايلات مردم در جامعه، هميشه وجود داشته و دارد. اما ما بيشتر بر اين نکته تاکيد داريم که " آن چه غيراخلاقي  است لزوما غير قانوني نيست وآن چه قانوني است ضرورتا اخلاقي نمي باشد" (لویس[7] ، 2002).

اخلاقي پنداشتن يک عمل و تصميم به عوامل متعددي بستگي دارد که در برگیرنده محيط اجتماعي و فرهنگي اي مي شود که آن عمل در آنجا انجام شده و یا آن تصميم گرفته شده است.


 


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

دانلود تحقیق,کاربردهای اخلاق در فناوری اطلاعات,موارد اخلاقی در فناوری اطلاعات

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید