دانلود تحقیق درباره گیاهان دریایی و آبزی

دانلود تحقیق درباره گیاهان دریایی و آبزی

تعداد صفحات:17

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

گیاهان دریایی و آبزی

گياهان دريايي و کنترل گازهاي گلخانه اي

اندونزي- بالي: همه ما حداقل به طور نسبي با جلبک ها و خزه هاي دريايي آشنايي داريم، ولي شايد ندانيم که اين گياهان سبز رنگ و لغزنده که به سختي قابل رويتند، با فروتني تمام به جذب کربن محيط زندگي ما مشغول هستند.

    گروهي ازدانشمندان که در همايش در بالي گردهم آمده بودند، مي گويند که اين گياهان همچنين قادرند از طريق مکش دي اکسيد کربن مضر جو به صورت سلاحي موثر در مقابل گرم شدن جهاني کره زمين به کار روند. قدرت گياهان دريايي در اين عمل قابل مقايسه با قدرت انبوه ترين جنگل هاست.

    “چانگ- ايک- کير” دانشمندي اهل کره جنوبي مي گويد: نقش اقيانوسها در اين کار ناديده گرفته شده چرا که ما نمي توانيم نشو و نماي گياهي درون آب را مشاهده کنيم. اما واقعيت اين است که درون درياها خزه ها و جلبک هاي زيادي وجود دارد که دي اکسيد کربن را جذب مي کند.

    تحقيق بر گياهان دريايي که توسط دانشمندان ايراني از 12 کشور آسيايي دنبال مي شود، بخشي از تحقيق عظيمي است که سعي در اندازه گيري کربن جذب شده توسط گياهان و افزايش اين مقدار از طريق درختکاري و ديگر طرق ممکن دارد.

    اين جاذب هاي کربن در کنترل گازهاي گلخانه اي نقش حياتي دارند. گازهاي گلخانه اي موجب تجمع گرما در جو شده و بدين شکل عاملي موثر در افزايش دماي کره زمين به حساب مي آيند.

    همايش بالي به منظور شروع مذاکراتي دوساله در جهت ايجاد معاهده اي جديد در مورد گرم شدن کره زمين تشکيل شده است. قرار است اين معاهده در سال 2012، يعني زمان انقضاي پروتکل کيوتو، جايگزين آن شود. يکي از موضوعات اصلي بحث در اين معاهده، استفاده از منابع طبيعي زمين در جهت از بين بردن کربن هواست.

    در حالي که تاکنون جنگل ها بزرگترين جاذب هاي کربن محيطي به حساب مي آمده اند دانشمندان متخصص در زمينه گياهان دريايي معتقدند که بايد به اقيانوس ها توجه بيشتري مبذول نمود، اين در حالي است که سالانه هشت ميليون تن جلبک و خزه دريايي کشت مي شود.

    چين تاکنون بزرگترين توليدکننده گياهان دريايي بوده است و کره جنوبي و ژاپن در رده هاي بعدي قراردارند. در مجموع حدود هشتاد درصد خزه و جلبک دريايي جهان، در درياهاي مرتبط با اقيانوس آرام کشت مي شود. مردم کشورهاي حاشيه اين درياها، از خزه و جلبک در غذاي روزانه خود استفاده مي کنند.

    طرفداران استفاده از گياهان دريايي درکاهش کربن محيط مي گويند که سرعت سريع فتوسنتز در جلبک ها، روند توليد دي اکسيد کربن و نور خورشيد به انرژي و اکسيژن، گياهان دريايي را تبديل به گزينه اي مهم و برجسته براي جذب کربن محيط مي کند.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره گیاهان دریایی و آبزی

دانلود تحقیق,گیاهان دریایی و آبزی,مقاله درباره گیاهان آبزی

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
سایر رشته های علوم پایه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید