دانلود تحقیق درباره مطالعات ساختار شناسی رویسلول های بنیادی تخمدان در گاو

دانلود تحقیق درباره مطالعات ساختار شناسی رویسلول های بنیادی تخمدان در گاو

تعداد صفحات:11

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

مطالعات ساختار شناسی رویسلول های بنیادی تخمدان در گاو

خلاصه . این مطالعه  و بررسی در مورد گاو ها در مراحل فازفولیکولی و زرد تخمدان این دوره برای تعیین خواص رنگی ، پیدایش میکروسکوپی نور و الکترون و توزیع عددی سلول های بنیادی از مناطق گوناگون تخمدان بود . اطلاعات برای این بررسی شامل نمونه تخمدانی گرفته شده از 14 گاو ، 7 تا در مرحله زرد تخمدان و 7 تا در مرحله فازفولیکولی چرخه ی جنسی بود .

نمونه ها از سه منطقه متفاوت تخمدان از جمله اطراف کرپ زرد ، فولیکول گراف و مغز استخوان ، گرفته شدند . از گل سه منطقه ،سلول های بنیادیبعد از تصفیه بخش های قرار داده شده در پارافین باتلوئیدین بعنوان دگر رنگ شده و بواسطه سافرایین ترکیبی بعنوان (-) Ab(+)So  نشان داده شدند . در مطالعات میکروسکوپی الکترون ، مشاهده شد که یافته های شخا خواه دارای دو نوع گرانول ، یعنی گرانول های متراکم بطو همگن و گرانول های بسیار ریز ، می باشند .

مشاهده شد که سه ناحیه تخمدان در هر mm2 طی مرحله فازفولیکولی نسبت به طی مرحله زرد تخمدان ، دارای شمار متوسط سلول های بنیادی بالاتری است . در مرحله فازفولیکولی ، هر چند شمار سلول های بنیادی افزایش چشمگیری را پیرامون فولیکول گراف نشان می داد ، اما پیرامون کرپ زرد شمار پائینی از سلول های بنیادی نشان داده می شد . در مقایسه ، نشان داده شد که مغز استخوان نسبت به دو منطقه دیگر تخمدان دارای تراکم بسیار بالاتر سلول های بنیادی بود .


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره مطالعات ساختار شناسی رویسلول های بنیادی تخمدان در گاو

دانلود تحقیق,مقاله درمورد ساختار شناسی رویسلول های بنیادی تخمدان در گاو,مقاله دامپزشکی

علوم پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید