تحقیق درباره دين زرتشت

تحقیق درباره دين زرتشت

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 29 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

هنگامي كه آريائيان به ايران آمدند، پس از چند سالي زندگي روستايي و شهرنشيني شكل گرفت. در آن زمان انسان اصلاح‌گري جهت پايان دادن به خرافات و آئين‌هاي منحرف قيام كرد. اين پيامبر مصلح خود را فرستادة خداي خوبي و روشنايي معرفي كرد. او خود را زرتشت و خداي آئينش را اهورا مزدا ناميد. اكثر علماي اسلام زرتشتيان را اهل كتاب دانسته به دليل اين كه در قرآن كريم مجوسي را در كنار پيروان اديان ديگر مي‌آورد.

آئين زرتشت حدود يك قرن قبل از ميلاد و بنابر تحقيق «جان ناس» در سال 660 ق.م تحول يافت و اين آئين را (مزديستي) يا (مزديسنا) مي‌نامند كه به معناي «ستايش مزدا» است.

زرتشتيان را «گبر» در «زبان سرياني» و كافر يا مجوس و يا پارسي مي‌خوانند.[1]

زندگي‌نامة زرتشت

درگاتها (بخشي از كتاب آسماني زرتشت) نام وي را «زَرثوشتر» معادل «زرداشتر»؛ يعني دارنده شتر زرد مي‌باشد.

پدرش پور وَشسب (دارندة اسب پير) و مادرش «دَغدو» دوشندة گاو ماده از خاندان «سپيتَمَه» سپيدنژاد بوده است.

او ايراني[2] و اهل آذربايجان بوده و محل بعثت او كوهي نزديك درياچة اروميه بوده است. (از اينرو آب درياچه اروميه نزد زرتشتيان مقدس شمرده مي‌شود.) زرتشت در سال 660 ق.م به دنيا آمده آمد.

بعضي ديگر با قراين و دلايل موجه برآنند كه زمان ظهور اين پيغمبر ايراني 1000 ق.م بوده است.

روايات باستاني بر آن است كه زرتشت در 15 سالگي نزد آموزگاري تعليم يافت، و از او «كَشتي» «بند مقدس زرتشتيان» را دريافت كرد، از آغاز عمر به خوي مهرباني و سرشت لطيف معروف گرديد.[3]

او در سن بيست سالگي براي يافتن اسرار مذهبي كه اعماق ضمير او را مشوش مي‌داشت، خانواده را رها كرده و در اطراف جهان سرگردان شد.

چون به 30 سالگي رسيد مكاشفاتي به او دست داد، نخستين بار شبحي كه بلندي قامت او نه برابر انسان بود، در برابر نظرش نمودار گرديد، آن فرشته بهمن (پندار نيك) نام داشت. بهمن به زرتشت فرمان داد: جامة عاريتي كالبد را از جان دور كند و روان را پاك و طاهر كرده، آنگاه در پيشگاه اهورامزدا؛ يعني خداي يكتا حاضر گردد، زرتشت به گفتة فرشته عمل كرد پس اهورامزدا او را تعليم داد و به پيامبري برگزيد، سپس امر فرمود: كه حقايق و تعاليم و تكاليف آئين بهي را به عالميان بياموزد.

درگاتها كه ظاهراً كلمات زرتشت است به اين مكاشفات اشاره شده است.

زرتشت پس از اين مكاشفه، بي‌درنگ تعليم خلايق را آغاز كرد، در ابتدا كسي به سخنان او گوش نداد. امّان پس از ده سال نخستين كسي كه آئين او را پذيرفت، و به او گرويد عموزادة وي مردي به نام «ميدينيمائونها» بود.


1- سيري در اديان، ص 81

2- در تاريخ طبري زرتشت را اهل فلسطين دانسته، مي‌گويد او از آنجا به آذربايجان آمده است.

1- سيري در اديان، ص 82


دریافت فایل


تحقیق درباره دين زرتشت

تحقیق درباره آیین ها ی دین زرتشت,آیین ها ی دین زرتشت,دین زرتشت

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید