تحقیق درباره شيميدانان‌ و علمشان‌

تحقیق درباره شيميدانان‌ و علمشان‌

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 62 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

در يك‌ روز برفي‌ و سرد، در پارك‌ ملي‌ يلواستون‌، دستة‌ كوچكي‌ از شيميدانان‌ دركنار استخر داغ‌ و بخارآلود خم‌ شده‌اند تا فنجان‌هاي‌ فولادي‌ و ضد زنگشان‌ را در آن‌ فروبرند. آنان‌ در مقابل‌ ديدگان‌ نگهبان‌ پارك‌، آب‌، خاك‌ و مواد رسوبي‌ را جمع‌آوري‌ و سريعاًبه‌ صورت‌ جداگانه‌ در ظرف‌هاي‌ عايق‌ بسته‌بندي‌ و هركدام‌ را با دقت‌ مهر و موم‌ وعلامت‌گذاري‌ مي‌كنند.

در گذشته‌، با فاصلة‌ كمي‌ از اين‌ مكان‌، كاشفان‌ در جست‌ و جوي‌ طلا بودند و اكنون‌شيميدانان‌ در حال‌ تحقيق‌ بر روي‌ چيزهايي‌ هستند كه‌ حتي‌ ممكن‌ است‌ با ارزش‌تر از طلاباشند. آنها در مورد موجوداتي‌ ذره‌بيني‌ تحقيق‌ مي‌كنند كه‌ قادر به‌ زندگي‌ و حتي‌ رشد دردماهاي‌ بسيار زياد استخرهاي‌ داغ‌ يلواستون‌ و مخازن‌ آب‌ گرم‌ هستند و اميدوارند كه‌ ازاين‌ موجودات‌، پروتئين‌هاي‌ مقاوم‌ نسبت‌ به‌ حرارت‌ به‌ دست‌ آورند. چنين‌ پروتئين‌هايي‌قادر به‌ كاتاليز يا تسريع‌ واكنش‌هاي‌ شيميايي‌ صنعتي‌ در دماهاي‌ بسيار بالا هستند؛ وهمچنين‌ امكان‌ اصلاح‌ پودرهاي‌ شوينده‌ به‌ وسيلة‌ اين‌ پروتئين‌ها وجود دارد. كمك‌ به‌تصفية‌ فاضلاب‌ داغ‌ حاصل‌ از كارخانه‌ها، از ديگر فوايد اين‌ ماده‌ است‌. ارزش‌ محصولات‌شيميايي‌ ساخته‌ شده‌ از پروتئين‌هاي‌ گرمادوست‌ را مي‌توان‌ بيش‌ از 12 ميليارد دلاربرآورد كرد.

شيميدانان‌ فوق ، در آزمايشگاه‌ خود واقع‌ در شركت‌ فن‌آوري‌ زيستي‌ دايورسا درسان‌ ديگو، با راه‌ انداختن‌ بالن‌ها و لوله‌هاي‌ آزمايشگاهي‌شان‌، به‌ تجزيه‌ و تحليل‌ گنج‌شيميايي‌ خواهند پرداخت‌. آنها براي‌ انجام‌ چنين‌ كاري‌، سنت‌ كيمياگري‌ 1500 سال‌ پيش‌را دنبال‌ خواهند كرد.

مطالعات‌ شيميايي‌ قديم‌

كلمة‌ شيمي‌ كه‌ برگرفته‌ ازر عربي‌ است‌، شروعي‌ نيمه‌ افسانه‌اي‌ دارد. كيميا به‌ معني‌«طلاپزي‌» است‌ و اين‌ دقيقاً همان‌ چيزي‌ است‌ كه‌ كيمياگران‌ قديمي‌ درصدد انجام‌ آن‌ بودند:به‌ اين‌ طريق‌ كه‌ روشي‌ پيدا كنند تا فلزات‌ كم‌ ارزشي‌ همچون‌ آهن‌ و سرب‌ را به‌ فلزي‌ بسيارگرانبها، چون‌ طلا تبديل‌ كنند.

در حدود سال‌ 750 ميلادي‌، كيمياگر بزرگ‌ عرب‌، جابربن‌ حيان‌، تحقيقات‌ خود را درزمينه‌ كشف‌ مادة‌ تبديل‌ كنندة‌ فلزات‌ به‌ يكديگر شروع‌ كرد. اين‌ گرد افسانه‌اي‌ به‌حجرالفلاسفه‌ معروف‌ شد و تحقيق‌ دربارة‌ آن‌ در حدود قرن‌ دوازدهم‌ در اروپا گسترش‌يافت‌.

هرچند كيمياگري‌ در باتلاق  افكار جادويي‌، باقي‌ ماند، ولي‌ بسياري‌ از تركيبات‌شيميايي‌ مفيد و روش‌هاي‌ آزمايشگاهي‌ را معرفي‌ كرد. كيمياگران‌ يادگرفتند كه‌ چگونه‌مايعاتي‌ نظير آب‌ و الكل‌ را از طريق‌ تقطير خالص‌ كنند. آنها خورنده‌هاي‌ قوي‌ همچون‌سولفوريك‌ اسيد و نيتريك‌ اسيد و همچنين‌ تعداد ديگري‌ از تركيبات‌ مفيد، از قبيل‌ سديم‌هيدروكسيد (سود سوزآور) و آمونيوم‌ كلرايد (نمك‌ مورد استفاده‌ در كارهاي‌ فلزي‌) راتهيه‌ كردند و عناصر جديدي‌ همچون‌ آرسنيك‌، روي‌، و بيسموت‌ را نيز كشف‌ و بررسي‌نمودند.


دریافت فایل


تحقیق درباره شيميدانان‌ و علمشان‌

تحقیق درباره شیمیدانان‌ و علمشان‌,شیمیدانان‌ و علمشان‌,علمشان‌

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید