تحقیق درباره نقش ليپيدهاي رژيمي

تحقیق درباره نقش ليپيدهاي رژيمي

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 41 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

از دير باز مطالعه جذب و سوخت و ساز چربي در حيوانات مزرعه برمحور نقش ليپيدهاي رژيمي در فراهم كردن انرژي رژيمي و در فرايند رسوب چربي در گوشت شير و تخم مرغ بوده است علاقه به اين زمينه ها بدليل اهميت رسوب چربي در تعيين اثر بخشي آن زياد است . بعلاوه سوخت و ساز ليپيد ها در كبد جزئي لاينفك از توليد حيواني و عامل كليدي در توسعه اختلالات سوخت و ساز از قبيل كتوزيس و كبد چرب است در نتيجه اين فصل عمدتا توجه به جنبه هاي هضم ،جذب و انتقال ليپيدهاي رژيمي ، سوخت و ساز ليپيد و سوخت و ساز ليپيد در كبد مي باشد.

علاوه بر  نقش  اصلي ليپيدها به عنوان مواد انرژي زا می باشند. بسياري از نقش هاي چربي ها به عنوان واسطه هاي ليپوژنیتیکی  و پيام رسان هاي ثانويه در فرايند هدايت علامتني می باشد. يك بررسي از اين عملكرد ها نيز ارائه مي شود .

هضم : جذب و انتقال ليپيدهاي رژيمي

هضم و جذب ليپيدهادر غير نشخوارکنندگان

ليپيدها يي كه بوسيله حيوانات غير  نشتخوار گر مصرف مي شوند عمدتا تري گليسريدها هستند به استثناي حيوانات علفخوار از قبيل اسب ها و خرگوش ها ميتوانند مقادير قابل توجهي از گالا كتوليپيدها از مواد رويشي مصرف كننده فعاليت پروتيوليتيك در دوره  می باشند که به رها نمودن ليپيدها از ماتريس هاي تغذيه كمك مي كند و شرايط اسيدي و فعاليت تكان دهنده ای  كه به وسيله حركات دودي معده انجام مي شود. ليپيدها خاصیت  امولسيون ريزي ليپاز در معده را دارند  كه مي تواند ناشي از آنزيم هايي باشد كه تجزيه مي شوند و بوسيله غدد بزاقي ترشح مي شوند ليپاز بزاقي به همراه ناحيه فوندوس معده انجام می شود . ليپاز بزاقي داراي فعاليت هيدروليك مشخصي در PH نزديك به ليپاز معده است ليپاز معده اي فعاليت هاي بهتري در حيوانات نوزاد وجود دارد وو فعاليت هيدروليتيك بهتري در جهت تري گليسريد شير نسبت به ليپاز لوزالمعده اي دارد. ليپاز معده اي عمدتا به زنجيز هاي اسيدهاي چرب بازنجيره متوسط و كوتاه حمله مي كند


دریافت فایل


تحقیق درباره نقش ليپيدهاي رژيمي

تحقیق درباره نقش لیپیدهای رژیمی ,نقش لیپیدهای رژیمی ,لیپیدهای رژیمی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید