پاورپوینت انتخاب مکان بهینه به منظور ساخت اماکن ورزشی روباز

پاورپوینت انتخاب مکان بهینه به منظور ساخت اماکن ورزشی روباز

.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع انتخاب مکان بهینه به منظور ساخت اماکن ورزشی روباز

 در قالب ppt ودر47اسلاید، قابل ویرایش

برشی از متن تحقیق: 

مکان یابی

  • مکان یابی فعالیتی است که استعدادهای فضایی و غیر فضایی یک سرزمین را شناسایی کرده /امکان انتخاب مکان مناسب برای کاربری های خاص را فراهم می آورد.

مکان بهینه

با جمع بندی نقشه ها اراضی محدود به 5 طیف با درجه مطلوبیت بسیار مناسب / مناسب/متوسط/نامناسب و کاملا نامناسب برای ساخت اماکن ورزشی رو باز تقسیم شد.

در ایران مکانیابی برای ساخت اماکن ورزشی ، بیشتر به صورت سنتی و سلیقه ای انجام می شود که بیشتر به دلیل پیش بینی نشدن مسائل ضروری به بهروری نامناسب و اتلاف بودجه های هنگفت منجر می شود.

مرکز ورزشی شهر

  • مرکز ورزشی شهر تقریبا همه فضاهای ورزشی مورد نیاز شهروندان را در بردارد. اگر چه احداث برخی از این فضاها مانند پیست اسکی قایق رانی و مسیر کوه نوردی به شرایط اقلیمی و محیطی شهر بستگی دارد و در بعضی از شهرها امکان احداث این فضاها وجود ندارد سایر رشته های ورزشی در تمام شهرها قابل اجرا هستند. اندازه، شعاع عملکرد، جمعیت تحت پوشش و ظرفیت این مرکز ورزشی به جمعیت و اندازه شهر بستگی دارد و بسته به مورد؛ تعیین می شود. مهم ترین معیار در مکان یابی فضاهای ورزشی، آسانی دسترسی است. اما ضوابط تحقق این معیار در سطوح گوناگون متفاوت است. به عنوان مثال: دسترسی آسان در مرکزهای ورزشی ناحیه و بالاتر، مستلزم برخورداری این مرکزها از شبکه دسترسی مناسب و با ظرفیت بالاست؛ زیرا برخلاف سایر فضاهای فرهنگی و تفریحی (مثل کتابخانه ها، فضاهای بازی و مانند آنها که پیشتر بررسی شدند) مراجعان به این فضاها، افزون بر بهره برداران شامل تماشاچیان نیز می شود. بنابراین هنگام برگزاری مسابقه ها تقاضای سفر برای مراجعه به این مرکزها افزایش می یابد و در صورت نبود شبکه دسترسی مناسب اختلال ترافیکی گسترده ای در اطراف مرکز ورزشی به وجود می آید.
  • یکی دیگر از معیارهای مکان یابی این فضاها حفظ آسایش شهروندان است. این فضاها باید در جایی از شهر واقع شوند که سبب اختلال در آسایش شهروندان نشوند. استفاده از فضای سبز، سرپوشیده کردن فضاهای ورزشی و به کارگیری سایر راه هایی که برای کاهش آلودگی صوتی به کار می آید، به تحقق این معیار کمک می کند.
  • شیب کم زمین از دیگر معیارهای مکان یابی برای بیشتر رشته های ورزشی است. به جز رشته هایی مثل کوه نوردی و اسکی که به شیب زیاد نیاز دارند. دیگر رشته های ورزشی در زمین های کم شیب انجام می گیرند.همجوار بودن زمین هم باید مورد توجه قرار گیرد و انتخاب زمین باید پس از بررسی کاربری زمین های همجوار و تعیین میزان سازگاری یا ناسازگاری آنها با فعالیت های ورزشی انجام شود.

 

 

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت انتخاب مکان بهینه به منظور ساخت اماکن ورزشی روباز

انتخاب مکان بهینه به منظور ساخت اماکن ورزشی روباز

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید