پاورپوینت آماده; بررسی پیکربندی مسیریاب های شبکه

پاورپوینت آماده; بررسی پیکربندی مسیریاب های شبکه

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 58 اسلاید

بررسی پیکربندی مسیریاب های شبکه فصل اول

تجهیزات شبکه تجهيزات شبكه اين فصل به بررسي عملكرد بعضي از دستگاه هاي شبكه مي پردازد. اين دستگاه ها به شرح زير مي باشند:

تكرار كننده ها (Repeaters)
هاب ها (Hubs)
پل ها (Bridges)
سوئيچ ها (Switches)
مسيرياب ها (Routers)
تجهيزات شبكه تكرار كننده ها (Repeaters)

تكرار كننده ها اولين دستگاه شبكه بودند كه براي رفع مشكل طول كابل هاي شبكه استفاده مي شدند. چون سيگنال هاي داده بعد از طي مسير تا يك فاصله مشخص تضعيف مي شدند بنابراين نياز به دستگاهي بود كه اين سيگنال ها را تقويت كرده و با همان شدت ابتدايي بر روي رسانه انتقال بفرستد. اين كار توسط تكرار كننده انجام مي شد.
با روي كار آمدن هاب ها و سوئيچ ها اين دستگاه به طور كامل از رده خارج شد و امروزه همين عملكرد تكرار كننده ها در هاب ها و سوئيچ ها آورده شده است.
تكرار كننده ها در لايه 1 مدل OSI (لايه فيزيكي) كار مي كنند.
تجهيزات شبكه سيگنال تضعيف شده سيگنال بازسازي شده سيگنال بازسازي شده سيگنال تضعيف شده عملكرد تكرار كننده ها در دو جهت ارسال و دريافت تجهيزات شبكه عملكرد تكرار كننده ها در لايه 1 مدل OSI تجهيزات شبكه هاب ها (Hubs)
هاب ها در واقع همان تكرار كننده ها با تعداد پورت هاي بيشتر هستند. عملكرد هاب ها مشابه تكرار كننده ها مي باشد. تكرار كننده ها از پورت ورودي سيگنال ها را دريافت مي كردند و پس از تقويت آن سيگنال را بر روي پورت خروجي مي فرستادند. اما هاب شامل تعداد زيادي پورت هستند كه سيگنال دريافتي از يك پورت را بر روي تمام پورت ها مي فرستند (تكرار مي كنند). يعني يك كانال اشتراكي درون هاب وجود دارد كه به تمام پورت هاي هاب متصل است و سيگنال حاوي اطلاعات بر روي آن كانال به اشتراك گذاشته مي شود.
هاب نيز مانند تكرار كننده ها در لايه فيزيكي كار مي كند.
تجهيزات شبكه پل ها (Bridges)
قبل از تشريح عملكرد پل ها، به عنوان پيش نياز چند اصطلاح و يا استاندارد را تعريف مي كنيم.
استاندارد اترنت يا IEEE 802.3 : اترنت استانداردي بين المللي براي شبكه هاي محلي و شهري (LAN,MAN) است كه از مكانيسمي به نام CSMA/CD به عنوان متد دسترسي اشتراكي به رسانه استفاده مي كند و همچنين از پروتكل اترنت يا IEEE 802.3 و يك قالب فريم براي انتقال داده استفاده مي كند. اترنت از نظر عملكردي نيز به انواع مختلفي تقسيم مي شود كه مهمترين آنها اترنت معمولي، اترنت سريع (Fast Ethernet) و اترنت گيگا بيتي (Gigabit Ethernet) است كه بارزترين تفاوت آنها در سرعت انتقال داده است. تجهيزات شبكه آدرس هاي فيزيكي (MAC Address): آدرس فيزيكي عدد يكتاي 48 بیتي است كه براي شناسايي يك ماشين ميزبان در شبكه و در لايه 2 مدل OSI استفاده مي شود. اين آدرس ها در دستگاه هاي شبكه به صورت اعداد مبناي 16 نمايش داده مي شوند.
به عنوان مثال در سيستم عامل ويندوز براي نمايش آدرس فيزيكي كارت شبكه مي توان از دستور IPconfig/all در برنامه cmd استفاده كرد.
حوزه تصادم (Collision Domain): ناحيه اي است كه در آن بسته هاي اطلاعاتي ماشين هاي ميزبان در آن ناحيه با هم دچار تصادم يا برخورد مي شوند.
حوزه پخش فراگير (Broadcas

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; بررسی پیکربندی مسیریاب های شبکه

بررسی پیکربندی مسیریاب های شبکه

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
کتاب ، جزوه
برق، الکترونیک، مخابرات
برق، الکترونیک، مخابرات
( دامپ ، DUMP ) ویژه تعمیرکاران
( ناند ، NAND ) ویژه تعمیرکاران
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
جزوه های روانشناسی آمادگی دکترا و ارشد
کتاب ، جزوه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید