پاورپوینت آماده; بررسی انواع روش های ذخيره‌سازي انرژي در معماري سنتي ایران

پاورپوینت آماده; بررسی انواع روش های ذخيره‌سازي انرژي در معماري سنتي ایران

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 34 اسلاید

بررسی انواع روش های ذخيره‌سازي انرژي در معماري سنتي ایران ـ مقدمه
ـ اثر تابش خورشيد
ـ تأثير سايه‌بان بر روي پنجره
ـ اثر سايه‌بانهاي متحرك
ـ اثر رطوبت در ساختمان
ـ اثر معماري سنتي و بادگير بر حرارت محيط
ـ جهت‌سازي در بنا
ـ بادگير در ساختمانهاي آجري و خشتي
ـ بادگير
ـ انواع بادگيرها و محل استقرار آنها
ـ هواكش و كلاه‌فرنگي
ـ شبستان و شوادان
ـ خانه‌هاي چهارفصل
ـ روستايي در زيرزمين
ـ چگونگي ساخت ساختمانهاي زيرزميني
ـ مقاومت در برابر زلزله
ـ فهرست منابع
فهرست مطالب مقدمه
توليد سرپناه هميشه يكي از اوليه‌ترين اقدامات بشر بوده است. اولين منازل به صورت ساخت انواع چادر، كپر و يا ايجاد حفره در تپه‌ها و كوهها شكل گرفته‌اند. بعدها انسان به فكر احداث سرپناه از مواد محكم‌تر افتاد. استفاده از گل و سنگ و ساختن خانه و استفاده از چوب براي پوشاندن سقف و ايجاد خانه‌ها جزو پيشرفت‌هاي بشر بوده است. سپس نوبت به ابداع خشت خام از گل و ساخت ديوارهاي خانه و مسكن با استفاده از خشت خام رسيد. زماني طول كشيد تا بشر توانست با استفاده از خشت خام و گل منحني قوسي كه اصطلاحاً طاق‌ضربي ناميده مي‌شود ابداع كند و بدين وسيله سردر ورودي ايوانها و سقف خانه‌ها را كه اصطلاحاً گنبد ناميده مي‌شود بسازد. اين بزرگترين تحول در ساخت مسكن بود.
تحول بعدي، تاختن يا پختن خشت خام بود. قدم بعدي، توليد ملاتي قوي‌تر از گل بود كه آنرا سارج مي‌نامند. با استفاده از آجر و سارج و تكنولوژي طاق‌ضربي بشر توانسته‌ است بديع‌‌ترين ساختمانها و سازه‌ها را به وجود آورد. كم‌كم دانش معماري به وجود آمد. توسعة دانش معماري نه تنها به زيباسازي بناها كمك كرد بلكه به استفاده از درست و بهينه از فضاها نيز كمك كرده است.
شايان ذكر است ضمن گذشت از جنبه‌هاي هنري بناها كه چشم جهانيان را در تمام دوره‌ها به خود دوخته‌ است، اين بناها با نوع طراحي كه توسط مهندسان و معماران ماهر ساخته شده است، شما را براي داشتن خانه‌اي خنك در تابستان‌هاي سوزان و مأمني گرم در زمستانهاي سرد تضمين مي‌كند. ذخیره سازی انرپی در معماری سنتی
تابش نور به پنجره تحت زاوية 45 درجه مطلوب خواهد بود. كمتر يا بطور كلي بيشتر از مقدار متناسب و ذكر شده باعث نقصان و يا انعكاس نور از شيشه به درون فضا خواهد شد. چنانچه يك فضا داراي دو پنجره باشد بايد نحوة طراحي آن طوري باشد كه كوران باد در دو پنجره بكار رفته متناسب باشد و فضا با دريافت تهوية طبيعي در وضوع مطلوب باعث نقصان دماي داخلي فضا نشده و ضمناً تهويه‌اي مطبوع و يكنواخت در فضا داشته باشد.

تأثير سايه‌بان بر روي پنجره
وجود سايه‌بان روي پنجره مي‌تواند از بسياري جهات جالب و مفيد باشد كه به شرح آن مي‌پردازيم:
خنثي نمودن و عدم انعكاسات نوري كه بر سطح نما و در نتيجه به پنجره منتقل مي‌شود. به وسيلة سايه‌بان و يا قرنيز گرفته شده كه در مجموع آرام‌بخش فضا مي‌گردد.
وجود سايه‌بان و قاب‌سازي در جوار و اطراف پنجره كه با فضاي خارجي مربوط مي‌شود باعث تقليل دما جهت رسيدن به قسمتهاي داخلي مي‌گردد. اثر تابش خورشید پيشگيري از ريزش آب باران بر سطح شيشه و نفوذ آب به پشت پنجره در م

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; بررسی انواع روش های ذخيره‌سازي انرژي در معماري سنتي ایران

بررسی انواع روش های ذخيره‌سازي انرژي در معماري سنتي ایران

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید