پاورپوینت آماده; تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی

پاورپوینت آماده; تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 10 اسلاید

به نام خدا تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی


تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی اگر چه از دستگاه Barcroft به وفور در بررسی تنفس د رسیالات بیولوژیکی استفاده می شود ولی هیچ مطلبی پیدا نکردیم که در آن دقت حاصله از دستگاه مذکور را ارائه داده باشد که باعث تعجب است بویژه هنگامیکه در نظر بگیریم که دستگاه Barcroft برای کارهای مقایسه ای که تفاسیر آنها تفاوت های ناچيز دارند بسيار بكار مي رود از ديدگاه اين توجهات و با توجه به وجود تغييراتي در نتايج حاصله از آزمايشات نه گانه اي كه توسط Wooldridge و Stand past در سال 1936 ارائه شد، بنظر مي رسد كه از نتايج حاصله از دستگاه Barcroft را مورد ارزيابي آماري قرار دهيم، بسيار مطلوب باشد. مطالعات ما نشان داد كه استفاده از 4 و حتي 3 مانومتر (فشارسنج) معمولاً براي ارائه يك عدد متوسط با خطاي استاندارد (معيار) معقول، كافيست.
در كارهاي كيفي ممكن است به موانع جدي جهت تكرار آزمايشات برخورد كنيم ولي به هيچ صرف يك آزمايش توصيه نمي شود چرا كه منجر به نتايج مشكوكي مي شود كه قابل آزمودن موثر نمي باشد.
نتايج حاصله از 5 سري آزمايش زير بر اساس كار آماري را تشكيل مي دهد ولي از داده هاي جمع آوري شده توسط يكي از ما دو نفر يعني (WRW) با همكاريStandfast AFB نيز استفاده شده است. در اين آزمايشات از تكنيك مرسوم بهره گرفته شده است. لوله هاي مانومتر داراي حجم مايع كل cmi هستند. معياري براي قبول يا رد نتايج گهگاه نتايج حاصله از تجربيات مكرر با استفاده از دستگاه Barcroft ممكن است آنقدر واگرا باشد كه بنظر برسد يك يا چند تا از آنها را در هنگام محاسبه ميانگين رد كنيم.
برخي مواقع تحقيق در خصوص نتايج يك آزمايش علت چنين نتايج انحرافي را آشكار مي سازد. (مثلاً نشتي و چگالش سيال در لوله مانومتر و غيره) وي در موارد زيادي نيز هيچ توضيحي نداريم و رد نتايج مورد ظن با رويه اي دلبخواهي (اختياري) صورت مي پذيرد.
بنابراين به دنبال معياري براي قبول يا رد يك نتيجه هستيم كه از تعصبات شخصي بري باشد. بطور كلي مي توان گفت كه اگر دما ثابت بماند جذب اكسي‍ژن در لوله هاي Barcroft طبق رابطه زير تقريب مي شود:
Y=Ftm
كه در آن Y اختلاف فشار بين لوله هاي چپ و راست پس از زمان t بوده و F و m ثابت هستند. [cf.Corbet1934]
بنابراين رسم منحني اختلاف فشار نسبت به زمان بر روي كاغذ لگاريتمي دوبل منجر به خطي مستقيم مي گردد با اينحال تحت بعضي شرايط بويژه وقتي بالا رفتن گاز سريع است مقادير M و f آنقدر سریع تغییر می کنند که منحنی های حاصله بجای خطی بودن، سهمی می شوند با این وجود منحنی های مربوط به آزمایش های تکراری کم و بیش موازیند. اگر چه بطور کلی تمایل دارند که با افزایش زمان هم نزدیک شوند. ما دریافتیم که منحنی های اختلاف فشار-زمان در ازمایش های ناقص از منحنی اول پیروی نمی کنند بلکه معمولاً آنقدر متفاوتند که بلافاصله مشخص شده و رد می شوند. سری های منحنی مربوط به دو سری از آزمایشات یکسان در شکل های a1 وb1 نشان داده شده اند. خواهیم دید که هر دو سری مزبور شامل یک آزمایش ناقص هستند (منحنی خط چین) که می توان بطور توجیه پذیری از کار خود آنها را حذف کن

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی

تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید