پایان نامه مطالعه و بررسی پاسخ دینامیکی سازه های فولادی دارای میراگر

پایان نامه مطالعه و بررسی پاسخ دینامیکی سازه های فولادی دارای میراگر

مطالعه و بررسی پاسخ دینامیکی سازه های فولادی دارای میراگر

 

چکیده

 

   با توجه به خسارات جبران ناپذیر زلزله ها مخصوصا زمانیکه در سازه پیچش بوجود می آید ، یافتن راهی برای کنترل پاسخ سازه ضروری می باشد . یکی از روشهای موثر در کاهش پاسخ دینامیکی سازه ها استفاده از میراگرهای الحاقی است .

   در پروژه حاضر به مطالعه و بررسی پاسخ دینامیکی سازه ها ، بخصوص سازه های فولادی دارای میراگر پرداخته شده است .

   میراگرها عبارتند از اعضای جدیدی در سازه که عامل اتلاف انرژی لرزه ای وارده به ساختمان هستند و با به کار بستن آنها در ساختمان می توانیم یک ساختمان با عملکرد بهینه داشته باشیم ، که در مقابل انواع بارهای دینامیکی ناشی از زلزله و باد ، رفتار مناسب و مطلوب از خود ارائه دهد .

   این روشهای نوین کنترل ارتعاشات سازه ، ضمن اقتصادی بودن ، در مورد ساختمان های موجود ، این امکان را فراهم می کند که بدون نیاز به خرابی های عمده هنگام اجرا ، ساختمان به سرویس دهی خود ادامه دهد .

   نتایج نشان می دهد که سازه با میراگر نسبت به سازه خمشی عملکرد بسیار مناسب تری دارد . نتایج این تحقیقات در برخی از پاسخ ها ، مثل تغییرمکانها ، و تغییرمکانهای نسبی از قاب بادبندی بیشتر بوده که به علت سختی بیشتر قاب بادبندی است . همچنین استفاده از میراگر برای تمامی قابها در مقایسه با حالتهای دیگر سبب کاهش خسارات وارده به سازه و کاهش چشمگیر تعداد مفاصل پلاستیک شده است .

 

 

کلمات کلیدی : پاسخ دینامیکی ، میراگر ، زلزله ، اتلاف انرژی ، مستهلک کننده ، سیستم های کنترل .

تعداد صفحات : 103 صفحه در قالب ورد


دریافت فایل


پایان نامه مطالعه و بررسی پاسخ دینامیکی سازه های فولادی دارای میراگر

پاسخ دینامیکی,میراگر,زلزله,اتلاف انرژی,مستهلک کننده,سیستم های کنترل

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید