پاورپوينت آيين بودايي و آيين برهمايي

پاورپوينت آيين بودايي و آيين برهمايي

 

 

 

 

 

 

پاورپوينت آيين بودايي و آيين برهمايي با 32 اسلايد قابل ويرايش مي باشد 

در اين پاورپوينت به آيين بودايي و آيين برهمايي اشاره اي مختصر شده است و تصاويري از اين آيين آمده است 

مطالبي كه در اين پاورپوينت آمده است:

آیین بودا یا آیین بودایی بودیسم یا بوداگرایی دین و فلسفه‌ای مبتنی بر آموزه‌های سیدارتا گوتاما که در حدود ۵۶۶ (پیش از میلاد) تا ۴۸۶ (پیش از میلاد) می‌زیسته، است

آیین بودا به تدریج از هندوستان به سراسر آسیا، آسیای میانه، تبت، سریلانکا، یمن، آسیای جنوب شرقی و نیز کشورهای خاور دور مانند چین، مغولستان، کره و ژاپن راه یافت. آیین بودایی به عنوان دین پاکان در نظر گرفته می‌شود و با ۳۵۰ میلیون پیرو یکی از ادیان اصلی جهان به شمار می‌آید. آیین بودا بیشتر بر کردار نیک، پرهیز از کردار بد و ورزیدگی ذهنی تأکید دارد.

آماج این ورزیدگی‌ها پایان دادن به چرخه تولد مجدد یا سمساره است که از طریق بیداری یا درک واقعیت راستین، رسیدن به رهایی یا نیروانا صورت می‌گیرد.

خاستگاه اندیشه‌های بودا

پیرامون سه هزار سال پیش، شاخه‌هایی از آریاییان ایران، از بقیه جدا شده و به سرزمین هند کوچیدند. پیش از ورود آن‌ها به شبه جزیره هند، قوم دیگری در آنجا نشیمن داشت که به نام دراویدی معروف است. آریایی‌ها پیرامون ۲۵۰۰ سال پیش یعنی به هنگام زایش بودا در بیشتر سامان‌های شمالی هند جایگزین شده و بر آن نواحی چیره گشته‌بودند.

جامعه هندوستان در زمان بودا به چهار طبقه یا (کاست) بخش می‌شد:

  1. برهمنها (روحانیان)،
  2. کشتریاها (شهریاران و جنگاوران)،
  3. وایسیاها (کشاورزان و بازرگانان)
  4. و شودراها (خدمتکاران برده).

 بودا خود به رده کشتریا تعلق داشت ولی اعلام داشت که از دید او همه مردم برابر و پاکزادند.

 آموزه‌های بودا

چکیده آموزه بودا این است:

 ما پس از مرگ در پیکری دیگر باز زاییده می‌شویم. این باززایی ما بارها و بارها تکرار می‌شود. این را چرخه هستی یا زاد و مرگ می‌نامیم. هستی رنج است. زایش رنج است. پیری رنج است. بیماری رنج است. غم و اندوه، ماتم و ناامیدی رنج است. پیوند با آنچه نادلخواه است، رنج است. دوری از آنچه دلخواه است، رنج است؛ و خلاصه این‌که دل بستن رنج‌آور است.

آيين برهمايي

 برهما یکی از خدایان بزرگ هندوان باستان به نام یکی از سه خدای پیروان مذاهب برهمایی است که وی را قادر مطلق آفریدگار جهان می دانند. نام مذهب برهمایی نیز از آن گرفته شده است این آیین از قدیمی ترین ادیان بشری به شمار می آید. برهمایان معتقدند که برهما( خالق بزرگ ) روز اول خلقت روحانیون را از دهان، سلحشوران را از بازوان، کارکنان را از ران، و مردگان را از پای خود آفرید و این صنوف همیشه ثابت و برقرار است.

سه خدای برهمایی عبارتند از:

 

۱) برهما(خدای بزرگ و خالق موجودات جهان)

 

۲) روشینو(محافظ و آمرکائنات)

 

۳) شیوا(مخرب و خراب کننده ی موجودات)

پرسه و گدایی صوفی مبتدی از آیین برهمایی:

 تناسخ و طول تناسخ یعنی حلول روح از قالبی به قالب دیگر که در مذهب اهل حق سنگ اساس عقاید ایشان است. حلول ذات" دونادون " گویند. به عقیده ایشان در تن هرکس ذره ای از ذرات الهی موجود است و ظهور روحانی حق در صورت جسمانی پاکان و برگزیدگان همیشه در گردش می باشد و آن را گردش مظهر به مظهر می نامند.

در این باره آنان معتقد به هفت جلوه پیاپی اند و می گویند هر بار خداوند حق تعالی با چند تن از فرشتگان مقرب الهی به صورت اتحاد در بدنهای خاکی" حلول " می نماید. این حلول به منزله لباس پوشیدن و کندن آن است که آن را به فارسی" جامه " و به ترکی" دون " می گویند و همان است که در فلسفه برهمایی هندویی " کارما " آمده است


دریافت فایل


پاورپوينت آيين بودايي و آيين برهمايي

پاورپوينت ,پاورپوينت ايين بودايي ,پاورپوينت ايين برهمايي ,اييين بودايي ,ايين برهمايي ,بودا و برهما ,بودا کيست ,برهما يي ,پاورپوينت ايين بوداي

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید