پاورپوینت درس 7 پیام های آسمانی پایه هفتم: برترین بانو

پاورپوینت درس 7 پیام های آسمانی پایه هفتم: برترین بانو

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:
درس هفتم
برترین بانو داشتن دختر را ننگ و عار می دانستند...! وبرای زن در جامعه ارزشی قائل نبودند ... !
در زمان جاهلیت : چرا خداوند به پیامبرش دختر داد ؟ بنابه فرموده پیامبر(ص) دختر موجب برکت و شادمانی زندگانی است. کودکی حضرت فاطمه (س) مسلمانان در شعب ابوطالب در محاصره ای سخت و سه ساله قرار گرفتند . از دو تا پنج سالگی : در پنج سالگی : مادرش حضرت خدیجه را از دست داد . بارها شاهد آزار و اذیّت پیامبر (ص) توسط مشرکان بود . تا هشت سالگی : در هشت سالگی : مجبور شد که دشواری های ترک شهر و دیار خود را بپذیرد . اثرات سختی های دوران کودکی : این رنج ها و مصیبت ها نه تنها موجب نا امیدی اش نشد بلکه او را مقاوم تر و استوار تر ساخت ، چون آن حضرت رنج و محرومیت را راهی برای نزدیکی به خدا می دانست ، نه عامل بدبختی و بیچارگی ... فاطمه سرور زنانِ اوّلین و آخرین و برترین بانوی جهان است . آشنایی با برخی از ویژگی های حضرت زهرا (س): حیا و عفّت علاقه شدید به پیامبر (ص) حضور در اجتماع ساده زیستی ایثار و بخشندگی اهمیّت دادن به خانواده و خانه داری علی جان ، بهتر است شما کارهای بیرون خانه را به عهده بگیری و دخترم فاطمه کارهای داخل خانه را از راهنمایی های پیامبر (ص) :
به حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) واکنش حضرت فاطمه (س) : خدا می داند چقدر خوشحالم از اینکه رسول خدا مرا
از رو به رو شدن با مردان نامحرم بی نیاز ساخت . حیا و عفّت علاقه شدید به پیامبر( ص) هر گاه غذای نیکویی درست می کرد ، رسول خدا را نیز دعوت می نمود . در لحظات پایانی عمر پیامبر اکرم (ص) بی تابی می کرد . در جنگ های سخت زخم های پیامبر(ص) و علی (ع) را مداوا می کرد . نسبت به ایشان همچون مادر مهربان بود . اهمیت دادن به خانواده و خانه داری با تمام سختی ها ، مایة آرامش خانواده بود . حضرت علی (ع) در بارة ایشان می فرماید : هر گاه به او می نگریستم ، غم و اندوهم برطرف می شد .
خدا می داند که فاطمه در تمام مدت زندگی هرگز مرا خشمگین نساخت و برای خود از من چیزی نخواست ، مبادا که من نتوانم آن را فراهم کنم و شرمنده شوم .
فاطمه یاوری نیکو در راه پیروی از خدا بود .
ساده زیستی ایثار و بخشندگی حضور در اجتماع ویژگیهای دیگر فاطمه زهراء(س) ایثار و بخشندگی یُؤثِروُنَ عَلی اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خَصاصَه ... لَن تَنالُوا البِرَّ حَتّی تُنفِقوُا مِمّا تُحِبّوُن ... مَن جاءَ بِالحَسَنَه ، فَلَهُ خَیرٌٌٌمِنها ... دیگران را بر خویش ترجیح می دهند ، هر چند خود نیازمند باشند . هرگز به نیکی راستین دست نیابید ، مگر آن که از آنچه دوست دارید انفاق کنید . هر کس کار نیکی کند ، بهتر از آن پاداش گیرد . حضور در اجتماع سعادت زنان را در دوری از مردان نا محرم می دانست ، اما در هنگام به خطر افتادن حق ، با حفظ حیا و وقار به میان مردم می آمد و آنان را ارشاد و نصیحت می کرد .

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاد ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

محصولات مرتبط:

پاورپوینت درس اول پیام های آسمانی پایه هفتم: بینای مهربان

پاورپوینت درس دوم پیام های آسمانی پایه هفتم: استعانت از خداوند

پاورپوینت درس سوم پیام های آسمانی پایه هفتم: تلخ یا شیرین

پاورپوینت درس چهارم پیام های آسمانی پایه هفتم: عبود آسان

پاورپوینت درس پنجم پیام های آسمانی پایه هفتم: پیامبر رحمت

پاورپوینت درس ششم پیام های آسمانی پایه هفتم: اسوه فداکاری و عدالت

پاورپوینت درس هفتم پیام های آسمانی پایه هفتم: برترین بانو

پاورپوینت درس هشتم پیام های آسمانی پایه هفتم: افتخار بندگی

پاورپوینت درس نهم پیام های آسمانی پایه هفتم: به سوی پاکی

پاورپوینت درس دهم پیام های آسمانی پایه هفتم: ستون دین

پاورپوینت درس یازدهم پیام های آسمانی پایه هفتم: نماز جماعت

پاورپوینت درس دوازدهم پیام های آسمانی پایه هفتم: نشان عزت

پاورپوینت درس سیزدهم پیام های آسمانی پایه هفتم: بربال فرشتگان

پاورپوینت درس چهاردهم پیام های آسمانی پایه هفتم: کمال هم نشین

پاورپوینت درس پانزدهم پیام های آسمانی پایه هفتم: مزدوران شیطان


دریافت فایل


پاورپوینت درس 7 پیام های آسمانی پایه هفتم: برترین بانو

دانلود رایگان پاورپوینت ,پاورپوینت پیام هفتم,قابل ویرایش,پاورپوینت درس 15 پیام هفتم,پاورپوینت درس پانزدهم پیام هفتم ,پاورپوینت پیام های آسما

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید