پاورپوینت آماده; مراحل و قوانين ثبت اختراع 23 اسلاید

پاورپوینت آماده; مراحل و قوانين ثبت اختراع 23 اسلاید

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 23 اسلاید

بسم اللّه الرحمن الرحيم عنوان :
مراحل و قوانين ثبت اختراع ارائه دهنده : سعيد حاجي بگلو استاد ارجمند : جناب آقاي دكتر مرتضي كيان مهر بهار 87 2 پروانه ثبت اختراع و مراحل ثبت آن مقدمه : پروانه ثبت اختراع عبارت اند از يك سند قانوني از طرف دولت به مخزن اعطا مي گردد و به وي حقوق كاملي در رابطه با ساخت بهره برداري و فروش يك اختراع براي سالهاي مشخص واگذار مي نمايد. اين زمان معمولاً بين 4 تا 20 سال است كه بستگي به ارزش علمي – تجاري اختراع دارد. 3 هدف پروانه ثبت اختراع اين است كه مبتكرين را تشويق به پيشبرد و گسترش وضعيت فن آوري حاضر بنمايد اين اقدام از طريق اعطا حقوق قانوني و بهره مندي مبتكر از مزاياي مادي و معنوي ثبت گردد. قانون ثبت اختراعات بخشي از مقررات مالكيت معنوي است قانون مالكيت معنوي در اصل به سه موضوع زير اختصاص دارد :
ثبت و حفظ اختراعات
نشان شركتها
تأليف كتب و مقالات و ساخت فيلم ها 4 قانون مراقبت از اختراعات براي صنايعي كه متكي به نو اوريهاي تكنولوزيكي هستند بسيار با ارزش است چرا كه آنها را در بازار رقابت پيشرو و در خط مقدم حفظ مي كند. مانند صنايعي شيميايي داروسازي و رايانه.
5 تاريخچه در ايالت متحده كه دفتر ثبت اختراع قدمت توجهي دارد ثبت اولين اختراع به سال 1641 باز مي گردد در آن سال اولين ثبت اختراع در رابطه با حمايت از ابداع روش توليد نمك در يكي از ايالت هاي تحت مستعمره صورت گرفت در سال 1789 (210 سال قبل ) كه قانون ايالت متحده تصويب شد به كنگره اين اجازه داده شد تا نسبت به تهيه قانون ثبت اختراعات كشور اقدام نمايد. 6 لذا اولين قانون ثبت اختراع در اين كشور در سال 1790 شكل گرفته است. در حال حاضر نيز دفتر ثبت اختراعات بنگاهي است وابسته به وزارت بازرگاني آمريكا.
در حال حاضر 52 كشور جهان داراي دفاتر ثبت اختراع هستند. كه از جمله مي توان آمريكا ، روسيه ، كانادا ، فرانسه ، آلمان ، انگلستان ، ايتاليا اسپانيا كشور هاي اوپاي شرقي ژاپن ، كره ، اندونزي ، مالزي ، و تعدادي از كشورهاي آمريكاي لاتين را نام برد. 7 بيشترين اختراعات به كشورهاي 7 ميليون و آمريكا نزديك به 6 ميليون اختراع و ژاپن با حدود 6 ميليون اختراع تعلق دارد.
در سال 1994 – 120 كشور جهان با رعايت قوانين حقوق مالكيت معنوي موافقت كرده اند و لذا حمايت از اختراعات و حق تأليف و چاپ بعد جهاني پيدا كرده است. 8 مراحل ثبت اختراع ابتدا تقاضا نامه ثبت اختراع خود را تكميل مي كند اين تقاضا نامه شامل 3 بخش است : اطلاعات فني اختراع
1- اطلاعات فني اختراع
2- بخش دوم به ادعاهاي فن آوري در اختراع پرداخته و دقيقاً توضيح مي دهد كه نو آوري مورد بحث چگونه عمل مي كند و چگونه مونتاژ مي شود.
.3- و بخش سوم حاوي اشكال دقيقي است كه قادر به نمايش نوآوري باشند. 9 سپس بازرس علمي دفتر اختراعات كه يك متخصص ويژه است ادعاي نوآوري را مورد بررسي و آزمايش قرار مي دهد. به ادعاي مخترع هيچگونه امتياز حقوقي تعلق نمي گيرد تا ادعا مورد تأييد قرار گرفته و رسما ثبت شود. در طول مراحل بررسي اختراع طبق قانون مخترع بايد به كليه سوالات علمي و فني بازرس پاسخ كامل دهد. لذا گاهي مراوده بين دفتر ثبت اختراع و مخترع به 2 الي 3 سال هم مي رسد تا يك اختراع مراحل ثبت قانوني را طي كند. 10 ق

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; مراحل و قوانين ثبت اختراع 23 اسلاید

مراحل و قوانين ثبت اختراع 23 اسلاید

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
کتاب ، جزوه
برق، الکترونیک، مخابرات
برق، الکترونیک، مخابرات
( دامپ ، DUMP ) ویژه تعمیرکاران
( ناند ، NAND ) ویژه تعمیرکاران
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
جزوه های روانشناسی آمادگی دکترا و ارشد
کتاب ، جزوه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید