پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف :این پرسشنامه توسط ریف (Reef) در سال 1980طراحی شد .فرم اصلی دارای 120سئوال بوده که در بررسیهای بعدی فرمهای کوتاهتر 84-54-18سئوالی آن نیز طراحی شده است.

مقیاس بهزیستی روانشناختی دارای شش خرده مقیاس پذیرش خود،رابطه مثبت با دیگران ،خود مختاری ،زندگی هدفمند ،رشدشخصی و تسلط بر محیط است. در فرم84 سئوالی هر عامل دارای 14 سئوال است وضریب پایایی این ابزار به وسیله ریف و کیس بین 83/ تا 91/ گزارش شده است و پایایی این مقیاس به روش باز آزمائی 85/ بدست آمده است .(ریف و کیس، 1995).

ضریب آلفای کرونباخ بدست آمده از پرسشنامه بدست آمده بالا بوده و نشان دهنده پایایی عالی پرسشنامه‌ است و می‌توان گفت محقق از نتیجه پرسشنامه برای اجرای نهایی اطمینان دارد.

پرسشنامه ها پس از چاپ و تکثیر بین 103 نفراز دبیران مرد دبیرستان‌های شهرکرد توزیع گردید و پس از جمع‌آوری مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. با ارزیابی پرسشنامه ها 95 پرسشنامه اجرایی قابلیت داشت و 8 پرسشنامه بعلت عدم همکاری مناسب آزمودنی ها و همچنین مخدوش بودن از آماری کلی حذف گردید. پس از استخراج داده‌های حاصل از پرسشنامه‌ها و با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ، ضریب ثبات درونی پرسشنامه‌ها محاسبه گردید.

نوع فایل:

قابل ویرایش

فرمت فایل:

doc

تعداد صفحات :

7 صفحه


دریافت فایل


پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

پرسشنامه,بهزیستی ,روانشناختی, ریف,رابطه مثبت,خود مختاری,زندگی هدفمند,رشدشخصی,تسلط بر محیط,پایایی,بافتهای منطبق,روان شناختی,وضعیت,روابط گرم,?

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید