پاورپوینت حقوق سالمندان

پاورپوینت حقوق سالمندان

ب. ف. اسکينر ، روانشناس معاصر درارتباط با دوران سالخوردگي مي گويد :

 

  سالخوردگي تا حدي شبيه سفر به سرزمين ديگر است . اگر پيش از سفر به اين سرزمين ، خود را آماده کرده باشيد ، در آنجا به شما بيشتر خوش   مي گذرد .

 

سير پير شدن يك فرد منحصر به خود اوست و شديدا تحت تاثير كنش بين عوامل ژنتيكي و محيطي مي باشد.

 سن تاريخي كه بر اساس سنوات سنجيده مي شود و سن فيزيولوژيكي كه بر اساس ظرفيت عملكردي تعيين مي گردد هميشه بر هم منطبق نيستند.

يك فرد ممكن است نسبت به سن خود جوانتر يا پيرتر به نظر آيد و امكان دارد نسبت به سن خود ظرفيتهاي عملكردي بيشتر يا كمتري داشته باشد.

 

اثرات عمومی پیری:

 

*بسياري از سالمندان قادر به دفاع از حقوق خود نيستند، بنابراين موارد عديده‌اي از سالمندآزاري ناشناخته باقي مي‌ماند.
*حتي در مورد سالمند آزاري جسمي، از آنجا که سالمندان در معرض زمين خوردن و برخورد با اشيا هستند، اثبات آزار آنان توسط بستگان به طور عمدي مشکل است اما صدمات جسمي تنها وجه سالمندآزاري نيست.
*بي‌توجهي به احتياجات عاطفي سالمندان و محروم کردن آنان از تماس با افراد مورد علاقه خود، بي‌توجهي به نيازهاي تغذيه‌اي و بهداشتي ايشان ، بردن وسايل خانه و مايملک مورد علاقه آنان، دست‌درازي به اندوخته‌هاي آنان، ناسزاگويي به آنان و تهديد ايشان به فرستادن به خانه‌هاي سالمندان يا اخراج از خانه از وجوه ديگر سالمندآزاري است.
 
اسلاید=24
 

دریافت فایل


پاورپوینت حقوق سالمندان

حقوق ,سالمندان,سالمند,حقوق

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید