دانلود تحقیق در موردسلسله مباحث رابطه انسان، محیط، و توسعه

دانلود تحقیق در موردسلسله مباحث رابطه انسان، محیط، و توسعه

نام فایل : سلسله مباحث رابطه انسان، محیط، و توسعه

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 23

حجم : 3 مگابایت


بنام خدا
سلسله مباحث رابطه انسان، محیط، و توسعه
سلسله مباحث رابطه انسان، محیط، و توسعه
انسان و محيطمبحث اول: مفاهيم پايه
طبیعت
طبیعت به معنای جهان مادی، جهان فیزیکی، جهان پدیده‌ها و جهان هستی از آن یاد شده است. همچنین در مفهوم جهان فیزیکی است که شامل همه پدیده‌ها و موجودات زنده است. طبیعت را به معنای  جهان فیزیکی که شامل گیاهان، حیوانات و مناظر طبیعی است نیز در نظر می‌گیرند.
محيط زيست
محیط زیست (زیست بوم) به همه محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.
تفاوت محیط زیست با طبیعت
تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه وی توصیف شده است.
اكولوژي
اكولوژي دانش شناخت اثرات محيط بر روي موجودات زنده، اثرات موجود زنده بر روي محيط و ارتباطات متقابل بين موجودات زنده است، هنگامي كه اكولوژي موجود زنده اي مورد مطالعه قرار مي گيرد هدف تعيين اين موضوع است كه چرا موجود مورد بحث در محيط هاي خاص و تحت شرايط معيني زندگي مي كند؟ شرايط محيطي چه اثراتي بر روي موجود زنده دارد و موجود زنده چه تحولاتي در محيط پديد مي آورد؟ بعبارتي اكولوژي مطالعه موجود زنده و محيط يا مطالعه روابط متقابل بين موجود زنده و محيط و يا مطالعه ساختمان و كيفيت وقوع پديده هاي زيستي ...
مطالعه روابط متقابل بین موجودات زنده و محیط، مطالعه ساختمان و کیفیت وقوع پدیده‌های زیستی در طبیعت، مطالعه ساختمان و نحوه عملکرد طبیعت و مطالعه ساختمان و فیزیولوژی طبیعت.
اکوسیستم
هر موجود زنده به تنهایی یک سیستم یا مجموعه منظم است و در عین حال ممکن است از سیستمهای کوچکتر تشکیل شود. وقتی موجودات زنده اجتماع و تشکل می‌یابند، روابط نظام‌مندی بین آنها پدیدار می‌شود و در نهایت وقتی همه موجودات زنده در یک محیط قرار می‌گیرند، یک سیستم بزرگتر را تشکیل می‌دهند که به دلیل وجود روابط قانونمند و هدفدار بین محیط و جانداران، این مجموعه سیستم اکولوژیک یا اکوسیستم نامیده می‌شود.
به بيان ساده تر، کلیه موجودات زنده یک ناحیه مفروض را که با محیط فیزیکی خود در کنش متقابل هستند. بطوریکه جریان انرژی در آن موجب پیدایش ساختمان مشخص تغذیه‌ای ، تنوع زیستی و گردش مواد گردد و چرخه دقیقا یا تقریبا بسته برای انتقال مواد بین محیط و موجودات زنده برقرار گردد که تثبیت و انتقال انرژی خورشید را ممکن سازد، اکوسیستم نامیده می‌شود.
اجزاي اكوسيستم
استقرار پایدار هر اکوسیستم منحصرا به مشارکت همه اجزای اصلی در ساختمان آن بستگی دارد. اکوسیستم از اجزای زیر تشکیل شده است:
1- مجموعه عوامل غیر زنده
2- تولید کننده‌ها یا گیاهان کلروفیل‌دار















....


دریافت فایل


دانلود تحقیق در موردسلسله مباحث رابطه انسان، محیط، و توسعه

دانلود تحقیق در موردسلسله مباحث رابطه انسان, محیط, و توسعه

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید