تحقیق درباره وقايع و مقاطع تحول‌ساز قرن بيستم تاثير گذار بر برنامه‌ريزی و شهر

تحقیق درباره وقايع و مقاطع تحول‌ساز قرن بيستم تاثير گذار بر برنامه‌ريزی و شهر

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 15 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

براي ادامة بحث و گشودن دريچه‌ها و مسيرهاي نيل به هدف اصلي وب كه امكان‌پذيري و چگونگي برنامه‌ريزي شهر هست لازمه كه اشاره‌اي به  وقايع و مقاطع تحول‌ساز قرن بيستم - در مقياس جهاني- كه ناظر بر شكل‌گيري روابط جهاني و پي‌ريزي خطوط سرنوشت‌ساز براي انسان‌هاي ساكن در اين كرة خاكي (جهان اول، دوم، سوم؛ فقير و محروم، متوسط جديد و قديم، غني و ثروتمند؛ جنوب و شمال؛ محروم و ستمديده، برخوردار و مرفه) است داشته باشيم. از دوستان عزيز هم جهت تكميل بحث دعوت به عمل مياد.

براي چارچوب‌بندي بحث اين تحولات را به 6 دسته تقسيم مي‌كنيم:

1-     شناختي- ايدئولوژيك (فكري در حوزة روش و جهان‌بيني)

2-     فني - تكنولوژيك

3-     اقتصادي

4-     اجتماعي

5-     زيست‌محيطي- پايداري

6-     امنيتي- نظامي

البته لازم به ذكر است كه اين تقسيم‌بندي جهت سهولت كاره چراكه همة تحولات در عرصه‌هاي مختلف بصورت درهم‌بافته شكل مي‌گيره و عمل مي‌كنه و با توجه به تقدم و تاخري كه دارند تاثيرات متقابلي بر روي هم دارند. در واقع امر اينها عناصر متداخل و همبسته‌اي هستند كه در كل بصورت سيستماتيك عمل مي‌كنند و در كل تغيير و تحول در هر يك، ديگري را هم تحت تاثير قرار داده و برمي‌انگيزاند.

بدين منظور در صفحات بعد به ترتيب يك يا چند مورد از اين موارد را بصورت اشاره‌اي بيان خواهم كرد.

اين بحت برمبناي تفكر سيستمي به شهر هست. چراكه در دنياي امروز، شهر واحد و سيستمي مجرد از ساير شهرها و جهان در كل نيست و هر اتفاق و رويدادي در مقياس جهاني، عملكردي در مقياس محلي نيز دارد و بالعكس. بنابراين علاوه بر عوامل محلي، منطقه‌اي و ملي، عوامل و فرايندهاي فرا ملي و جهاني تاثيرات تعيين كننده‌اي دارند. عوامل موثر بر سرنوشت مكانها، امروزه متعدد، پيچيده و متداخل هستند كه در اين بين عوامل تعيين كننده، اصلي و مسلط نقش بسزايي بازي مي‌كنند.


دریافت فایل


تحقیق درباره وقايع و مقاطع تحول‌ساز قرن بيستم تاثير گذار بر برنامه‌ريزی و شهر

برنامه‌ریزی,برنامه‌ریزی و شهر ,تحقیق درباره وقایع و مقاطع تحول‌ساز قرن بیستم تاثیر گذار بر برنامه‌ریزی و شهر

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید