پاورپوینت درباره كنترل و مديريت موجودي ها

پاورپوینت درباره كنترل و مديريت موجودي ها

این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 18 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

تعریف موجودی:

بطور کلی موجودی عبارتست از کالا یا متاعی که برای مدتی بخواهد نگهداری شود ولی به اختصار
 می توان گفت که عبارتست از اجناس، مصالح، مواد و قطعات که در امر تولید و فروش و اداره صنعت مورد مصرف  قرار می گیرد موجودیها قسمتی از دارائیهای موسسه بشمار می آیند و شامل تمام دارائیها نیست.

اهمیت موجودیها:

موجودیها از جمله دارائیهایی است که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحدهای تجاری – تولیدی می باشد. موجودیها دو ویژگی مهم دارند که این دو ویژگی بذل توجه خاص طرح ریزی آنرا الزامی می نماید.

ویژگی اول مقدار زیادی از منابع احد های تولیدی در موجودیها نهفته است. مطالعه و بررسی روی ترازنامه شرکتها نشان می دهد که حدود 15 تا 35 درصد سرمایه شرکت را موجودیها تشکیل می دهند که خود بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری است و همچنین مطالعات نشان می دهد که حدود 17 تا 24 درصد ارزش موجودیها را بعنوان هزینه نگهداری متحمل می شوند و نسبتهای موجودی به فروش در حدود 12 تا 20 درصد  نسبتهای موجودی به کل دارائیها در حدود 16 تا 30 درصد بوده است.

عوامل تعیین کننده اصلی سطح موجودیها نیز عبارتند از :

 1- میزان فروش

 2- مدت زمان و ماهیت تکنیکی جریان تولید

3- دوام کالا در مقام مقایسه با فاسد شدنی بودن کالا


دریافت فایل


پاورپوینت درباره كنترل و مديريت موجودي ها

پاورپوینت,کنترل و مدیریت موجودی ها,کنترل و مدیریت موجودی ها

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید