منظومه شمسی

منظومه شمسی

منظومه شمسی با 27 صفحه مفید و مجزا در قالب وورد

 

نمونه ای از متن :

 

هر روز آفتابي كه به آسمان نگاه كنيد ، خورشيد را مي بينيد ، خورشيد ، گوي رخشاني از روشنايي است ، بقدري پرنور است كه نمي توان مستقيما به آن چشم دوخت . با انيكه حدود 150 ميليون كيلومتر از زمين فاصله دارد ، آن را كاملا روشن مي سازد .

          زمين به دور خورشيد مي گردد ، و اين گردش يكسال طول مي كشد . جهاني كه به دور خورشيد مي چرخد ، سياره نام دارد . زمين يك سياره است . هشت دنياي ديگر نيز هست كه به دور خورشيد مي چرخند . به اين ترتيب ، خورشيد روي هم نُه سياره دارد .

          مسيري كه يك سياره دور خورشيد طي مي كند ، مدار سياره نام دارد . خورشيد در مركز همه مدارهاي اين نه سياره واقع شده است . به همين دليل ، خورشيد و تمام سياراتي كه گردش مي كنند ، مجموعه از اجرام آسماني را تشكيل مي دهند كه به آن منظومه شمسي ميگوييم .

          سياره ها را نيروي جاذبه خورشيدي ، در مدارهايشان نگاه مي دارد . همه اجسام داراي چنين نيروي كششي بر يكديگر هستند . هر چه جسم بزرگتر باشد ، نيروي كشش بيشتري دارد .

          اكنون ما با مقايسه خورشيد و زمين ، به شما نشان مي دهيم كه خورشيد چقدر بزرگ و پهناور است . زمين ، كره اي است كه قطر آن حدود 13 هزار كيلومتر است . قطر ، خطي است كه از مركز كره مي گذرد و دو نقطه از محيط آن را به هم وصل مي كند . قطر خورشيد حدود يك ميليون و 400 هزار كيلومتر است . خورشيد بسيار پهناورتر از مجموع سياره هايش است . به همين دليل است كه نيروي جاذبه اش ، حركات اين نه سياره را تنظيم مي كند ...


دریافت فایل


منظومه شمسی

منظومه شمسی,تحقیق منظومه شمسی, مقاله منظومه شمسی

عمومی و آزاد

فایل های جدید