پروژه کلاسی طراحی سیستم آبیاری بارانی برای گیاه پنبه شهرستان گرگان

پروژه کلاسی طراحی سیستم آبیاری بارانی برای گیاه پنبه شهرستان گرگان

فرمت: ورد

تعداد صفحات:13

 

پیشنگار

امروزه به دلایل تغییر و تحولات گسترده ای که در زندگی انسان رخ داده است، دیگر نمی توان انتظار داشت که آدمی بتواند نیازهای خود را در همان غالب دیرینه و سنتی خود برطرف کند. رشد سریع جمعیت از یک سو و تغییرات اقلیمی و کاهش منابع طبیعی از سویی دیگر باعث شده است که انسان در رفع یکی از مشکلات اساسی خود به نام نیاز به غذا دچار مشکلی جدی شود. از اینرو بر عهده متخصصان کشاورزی است که بتوانند در مواجهه با چنین مشکلاتی با بکارگیری شیوه های نو در تامین هرچه بیشتر غذا برای جمعیت رو به گسترش زمین بپردازند.

آب از دیرباز از مهمترین عوامل محدود کننده تامین مواد غذایی بشری بوده است. امروزه با کاهش ذخایر آب شیرین و زایل شدن کیفی منابع آب باقی مانده می بایست از آب های موجود بهره کافی را برد. آبیاری تحت فشار شیوه نوینی است که در یک صده گذشته توانسته است با افزایش بهره وری آب و قابلیت کنترل بیشتر بر پخش آب روی اراضی کشاورزی نقطه پررنگی را در تامین مواد غذایی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه داشته است بطوریکه امروزه در ایران نیز شاهد رشد چشمگیر استفاده از این نوع سیستم ها و اعطای یارانه به طرح های آبیاری تحت فشار هستیم.

سیستم آبیاری تحت فشار به دو دسته بارانی و قطره ای تقسیم می شود( هر چند امروزه تنوع سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای به حدی زیاد شده است که گنجانیدن همه آن ها تحت دو نام کلی بارانی و قطره ای بسیار مشکل است).  در روش آبیاری بارانی، آب بصورت افشان در هوا پخش شده و به شکلی شبیه باران به سطح زمین می بارد. نوعی دیگر از سیستم آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره ای است که در آن آب بصورت موضعی فقط در پای گیاه ریخته می شود و از پخش آب در هوا صرفنظر می شود. پروژه ارائه شده تمرینی برای طراحی یک سیستم آبیاری تحت فشار بارانی ساده برای گیاه پنبه شهرستان گرگان است. در آبیاری بارانی فشار لازم در سیستم معمولا توسط پمپ تامین می شود. با انتخاب دقیق اندازه دهانه، فشار و فواصل آبپاش ها می توان مقدار آب لازم برای تامین کمبود رطوبت خاک را تقریبا بطور یکنواخت و با شدتی متناسب با شدت نفوذ خاک باشد، به خاک رساند.  

موقعیت شهرستان گرگان

 شهرستان گرگان بین 54 درجه و 13 دقیقه تا 54 درجه و 45 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 31 دقیقه تا 36 درجه و 59 دقیقه  عرض شمالی در بخش جنوبی استان گلستان واقع شده است. با توجه به موقعیت طبیعی، رودخانه های متعددی در این شهرستان با جهت جنوبی-شمالی و شرقی-غربی  جاری هستند. این رودخانه ها از ارتفاعات جنوب استان سرچشمه گرفته و به دریای خزر و خلیج گرگان می ریزند. بطور کلی آب این شهرستان از طریق 5926حلقه چاه 124رشته قنات 14 رشته چشمه با میزان ابدهی 3/98 میلیون مترمکعب و رودخانه های شموشک، انجیراب، النگ دره، زیارت، نومل و گرمابدشت با میزان ابدهی 65/16 میلیون مترمکعب تامین می شود. خصوصیات اقلیمی مناسب و آب کافی باعث شده است استان گلستان یکی از تولیدکننده های مهمبه در ایران بشمار رود. و............................


دریافت فایل


پروژه کلاسی طراحی سیستم آبیاری بارانی برای گیاه پنبه شهرستان گرگان

پروژه کلاسی, آبیاری بارانی پنبه شهرستان گرگان

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید