تحقیق در مورد بيسيم

تحقیق در مورد بيسيم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 36 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

حقايق، بايد ها و نبايدهاي شبکه هاي بي سيم (Wi-Fi) 

شبکه هاي بي سيم (Wireless) يکي از تکنولوژي هاي جذابي هستند که توانسته اند توجه بسياري را بسوي خود جلب نمايند و عده اي را نيز مسحور خود نموده اند.  هرچند اين تکنولوژي جذابيت و موارد کاربرد بالايي دارد ولي مهمترين مرحله که تعيين کننده ميزان رضايت از آن را بدنبال خواهد داشت ارزيابي نياز ها و توقعات و مقايسه آن با امکانات و قابليت هاي اين تکنولوژي است. ناديده گرفتن حقايق، امکانات فني و موارد کاربرد اين تکنولوژي نتيجه اي جز شکست و  ...

عدم رضايت نخواهد داشت. نکاتي که در اينجا به آنها اشاره ميکنم مجموعه دانسته هايي است که ميتواند در انتخاب و يا عدم انتخاب شبکه بي سيم و بکارگيري موثر و مفيد آن به شما کند.

شخصاً با افراد و سازمان ها متعددي برخورد داشته ام که در بکارگيري شبکه هاي بي سيم دچار شکست شده اند فقط به اين دليل که صرفاً مسحور جدابيت کلمه Wireless گرديده اند بدون اينکه ارزيابي و شناختي نسبت به واقعيات و موارد کاربرد آن داشته باشند لذا فکر کردم جمع آوري برخي دانستني ها، بايدها و نبايد ها که شرکت هاي ارائه کننده تجهيزات بي سيم کمتر آن را به مشتري منتقل ميکنند ميتواند آگاه بخش و موثر در تصميم گيري درست باشد.

آنچه در اين نوشته به آن توجه شده با اين فرض صورت گرفته که هدف از بکارگيري تکنولوژي Wireless جهت راه اندازي شبکه LAN بصورت بي سيم است و شامل سناريو هاي ارتباطات Point-to-Point نمي شود.

در هر شبکه بي سيم Access Point ها نقش سرويس دهنده و کارت هاي شبکه بي سيم که ميتواند بصورت PCI، PCMCIA و USB باشند کاربران سيستم را تشکيل ميدهد.

غالب تجهيزات بي سيم که براي برپايي شبکه LAN مورد استفاده قرار ميگيرند مبتني بر استاندارد 802.11 از نوع ديد مستقيم هستند و گيرنده و فرستنده بايد ديد مستقيم به يکديگر داشته باشند.

فاصله کاربر از Access Point، تعداد ديوارها، جنس ديوارها و نوع مصالح ساختماني و مبلمان داخلي تاثير گذار بر سرعت و برد شبکه دارد.

بالاترين سرعت قابل دسترس مطابق استانداردهاي 802.11a و 802.11g معادل 54Mbps ميباشد و سرعت هاي بالاتر از مکانيزم هاي نرم افزاري و شرايط خاص استفاده ميکنند.

سرعتي که اين تجهيزات مدعي آن هستند بر خلاف پيش فرض فکري بسياري بصورت Half-Duplex است که براي مقايسه ظرفيت شبکه هاي بي سيم با شبکه هاي Ethernet بايد رقم ارائه شده تجهيزات بي سيم را بر عدد دو تقسيم نمود.

در شبکه بي سيم Access Point دستگاهي است که ميتوان آن را معادل هاب در شبکه Ethernet دانست و مانند هاب پهناي باند آن بصورت Shared در اختيار کاربران قرار ميگيرد.

با توجه به اطلاعات بالا ميتوان نتيجه گرفت که يک Access Point منطبق بر 802.11g داراي پهناي باند اشتراکي و Half-Duplex برابر 54 Mbps ميباشد که ميتوان گفت برابر 25Mbps بصورت Full-Duplex خواهد بود. از آنجايي که اين پهناي باند اشتراکي ميباشد چنانچه 5 کاربر از اين Access Point بخواهند استفاده کنند هرکدام پهناي باندي برابر 5Mbps خواهند داشت مگر آنکه آنقدر خوش شانس باشند که در هر لحظه فقط يکي از اين کاربران نياز به دسترسي به منابع شبکه اي داشته باشد تا بتواند بتنهايي از 25Mbps استفاده نمايد. پس محاسبه تعداد Access Pointهاي مورد نياز رابطه مستقيم با تعداد کاربران هميشه Online و ميزان مصرف آنها دارد.

کاربران شبکه هاي بي سيم بيشترين رضايت را زماني خواهند داشت که عمده کاربري آن جهت دسترسي به اينترنت و منابع اينترنتي باشد که برخورداي از 100Kbps هم براي کاربران کفايت خواهد کرد.

در هيچ کجا شما نميتوانيد يک خط نوشته پيدا کنيد که شبکه هاي WLAN را جايگزيني براي شبکه هاي Ethernet معرفي کرده باشد! شبکه هاي WLAN يک راه حل هستند براي مواقعي که امکان کابل کشي و استفاده از شبکه Ethernet امکانپذير نيست و يا اولويت با Mobility و يا حفظ زيبايي محيط است. سالن هاي کنفرانس، انبارها، محيط هاي کارخانه اي، کارگاه هاي عمراني و محيط هاي نمايشگاهي بهترين نمونه ها براي استفاده موثر از شبکه هاي WLAN ميباشند.

و اما قابل توجه دوستان امنيتي! راه اندازي يک شبکه بي سيم بسيار راحت و سريع امکانپذير است وليکن به همين سادگي و سرعت نيز امکان رخنه در آن وجود دارد. روش هاي مختلفي جهت امن سازي اين شبکه هاي توسعه داده شده که با صرف کمي وقت ميتوان يکي از اين روش ها را بکار برد تا از سوء استفاده و يا صدمه جلوگيري شود.

با توجه محدود بودن پهناي باند شبکه هاي بي سيم کد هاي مخرب مخصوصاً کرم هاي اينترنتي (Worm) بسادگي ميتوانند در صورت ورود به شبکه Access Point را بدليل بار مضاعف مختل کنند. حتماً در شبکه هاي بي سيم هر چند کوچک از وجود برنامه هاي آنتي ويروس و بروز بودن آنها اطمينان حاصل کنيد. بسيار اوقات حرکت Wormها باعث از کار افتادگي Access

Point و اصطلاحاً Hang کردن آن ميشود که ممکن است در برداشت اوليه خراب بودن Access Point منبع مشکل تشخيص داده شود.

باز يادآور ميشوم شبکه هاي بي سيم حداقل با مشخصات فعلي يک راه حل هستند براي شرايطي که در آن امکان استفاده از Ethernet و کابل کشي وجود ندارد و نه يک جايگزين Ethernet و اگر کسي غير از اين به شما گفت ميتوانيد بصورت خيلي خاصي (Special) در صورتش نگاهي بياندازيد! بکارگيري از شبکه هاي بي سيم در کنار شبکه Ethernet براي کاربران Mobile که ممکن است هر لحظه با Laptop و يا PDA خود از گرد راه برسند و يا سالن کنفرانس و اجتماعات هموراه بسيار سودمند و رضايت بخش خواهد بود.


دریافت فایل


تحقیق در مورد بيسيم

تحقیق در مورد بیسیم 35 ص ,بیسیم 35 ص,دانلود تحقیق در مورد بیسیم 35 ص ,بیسیم,35,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید