تحقیق در مورد نحوه انتخاب یک DVD

تحقیق در مورد نحوه انتخاب یک DVD

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

DVD از کلمات Digital Versatile Disc ، اقتباس شده است .با استفاده از درایوهای DVD می توان اطلاعاتی بالغ بر7 / 4 گیگابایت را بر روی یک دیسک ذخيره نمود.اطلاعات فوق ، تقریبا" هفت برابر داده ئی است که می توان بر روی یک  CD-R (ديسک های با قابليت نوشتن يک مرتبه ) و یا CD-RW ( ديسک هائی با قابليت نوشتن چندين مرتبه )  ذخيره نمود.  درایوهای DVD ، نظیر رايتر امکان استفاده از ديسک هائی با قابليت نوشتن يک مرتبه و ديسک هائی با قابليت نوشتن چندين مرتبه را فراهم می نمايند. از ديسک هائی با قابليت نوشتن يک مرتبه ، اغلب در رابطه با ايجاد ديسک های ويدئوئی DVD  استفاده می گردد . ( قابل استفاده در DVD Player های استاندارد ). از ديسک هائی با قابليت نوشتن چندين مرتبه بمنظور ذخيره سازی حجم بالائی از داده و Backup  اطلاعات موجود بر روی هاردديسک ، استفاده می شود.نرخ انتقال اطلاعات در درايوهای DVD بمراتب بيشتر از درايوهای CD-ROM است .يک DVD که دارای سرعتی بالغ بر 1X می باشد ، سريعتر از يک CD معمولی با سرعت 8X ( سرعت يک درايو  DVD بين هشت تا نه برابر سرعت يک CD-ROM می باشد) می باشد. DVD از مدل  فشرده سازی  MPEG-2 در رابطه با ويدئو وصوت استفاده می نمايد . بدين ترتيب ،تصاوير با کيفيت و شفافيت بيشتری ايجاد و امکان استفاده از پتانسيل های  صوتی  Dollby Digital و DTS) Dollby Theater Systems) نيز فراهم می گردد. با استفاده از تکنولوژی MPEG-2 در هر فريم ، 480 خط افقی عرضه می گردد . ( در ديسک های ليزری 425 و در VHS بين 250 تا 270 ) .تکنولوژی DVD ، با کاهش طول موج از 780mm به 625 تا 650mm ، ظرفيت ذخيره سازی را افزايش می نمايد . يکی از قابليت های جالب درايوهای DVD ، توانائی آنان در حمايت از انواع متفاوتی از رسانه های  ذخيره سازی نظير:  CD-ROM,CD-R و  CD-RW است . در صورتيکه قصد تهيه يک درايو DVD  وجود داشته باشد ، می بايست با انواع رسانه ذخيره سازی حمايت شده توسط DVD ، آشنا شويم . ديسک های DVD  به دو گروه عمده +  و - تقسيم می گردند . درايوهای  DVD می توانند از يک و يا هردو گروه فوق ، استفاده نمايد. پس از مشخص نمودن نوع درايو DVD ، می توان ازديسک های  DVD سازگار با آن ، استفاده نمود.

انواع DVD

DVD - RAM . روش دستيابی در اين نوع  ديسک ها  بصورت تصادفی بوده و امکان خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آنان وجود خواهد داشت . رسانه ذخيره سازی فوق ، دارای ويژگی های زير می باشد : - برخلاف رسانه ذخيره سازی Tape که داده ها  بصورت ترتيبی خوانده می شوند ،در ديسک های  DVD-RAM ، داده ها نظيرهارد ديسک بصورت تصادفی خوانده می شوند.اين نوع ديسک های DVD ، رسانه ای ايده آل بمنظور ذخيره سازی حجم بالائی از اطلاعات و Backup می باشند .

- می توان بيش از يکصد هزار مرتبه اطلاعات را بر روی آنان نوشت ( بازنويسی مجدد ) - عمر مفيد آنان يکصد سال برآورد می شود .- بمنظور خواندن و نوشته اطلاعات بر روی اين نوع DVD ، می بايست از درايوهای DVD-R/RAM استفاده گردد .

DVD-R  يا DVD+R . بر روی اين  نوع DVD ، می توان صرفا" يک مرتبه اطلاعاتی را ذخيره نمود ( نوشتن يک مرتبه ) . از رسانه ذخيره سازی فوق ، بمنظور ذخيره داده های گرافيکی با ظرفيت بالا، ويدئوهای موزيک ، صوت و فيلم  استفاده می گردد. امکان  نوشتن اطلاعات بر روی اين نوع DVD صرفا" يک مرتبه وجود دارد .

خصوصيات DVD-R : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی اين نوع DVD می بايست از درايوهائی با  نوع R -  وبرای  خواندن اطلاعات از درايوهای R - و R +  استفاده گردد .

خصوصيات DVD+R : بر روی اين نوع DVD می توان يک ويدئو به مدت دو ساعت در حالت SP و يا چهار ساعت در حالت EP را ذخيره نمود. بمنظور نوشتن بر روی رسانه ذخيره سازی فوق ، می بايست از درايوهائی  با نوع R + و برای خواندن اطلاعات از درايوهای R - و يا R + استفاده گردد .

DVD-RW  يا DVD+RW .بر روی اين  نوع DVD ، امکان نوشتن اطلاعات بدفعات وجود دارد( نوشتن چندين مرتبه ) .از رسانه ذخيره سازی فوق ، بمنظور ذخيره داده های  گرافيکی با ظرفيت بالا، ويدئوهای موزيک ، صوت و فيلم  استفاده می گردد. بر روی اين نوع DVD می توان تا  يکهزار مرتبه اطلاعاتی را ذخيره نمود .

خصوصيات DVD-RW : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی اين نوع DVD می بايست از درايوهای R -  و برای خواندن اطلاعات از درايوهائی R - و يا R+ استفاده گردد .

خصوصيات DVD+RW : اين نوع DVD قادر به ذخيره سازی دو ساعت اطلاعات MPEG2 می باشند . بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی اين نوع DVD می بايست از درايوهای R + و برای خواندن اطلاعات از درايوهائی R - و يا R+ استفاده گردد .

DVD-ROM . از اين نوع DVD می توان صرفا" بمنظور خواندن استفاده گردد . فيلم ها ئی که خريداری  و يا اجاره می شوند ، بر روی اين نوع رسانه ذخيره می گردند.

لازم است به اين نکنه نيز اشاره گردد که روش دستيابی به اطلاعات ذخيره شده بر روی يک رسانه ذخيره سازی از نوع  DVD-RAM بصورت تصادفی بوده و مکانيزم دستيابی به اطلاعات ذخيره شده بر روی رسانه های ذخيره سازی  DVD-R ,+R ,-RW و يا ROM بصورت ترتيبی است .  


دریافت فایل


تحقیق در مورد نحوه انتخاب یک DVD

تحقیق در مورد نحوه انتخاب یک DVD ,نحوه انتخاب یک DVD,دانلود تحقیق در مورد نحوه انتخاب یک DVD ,نحوه,انتخاب,یک,DVD

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید