تحقیق در مورد پرورش کرم ابریشم 13 ص

تحقیق در مورد پرورش کرم ابریشم 13 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

مقدمه

کرم ابریشم را خدا با تمام خاصیتش برای اتمام حجت برای بشریت خلق کرده است تاکه انسان از این موجود آفریده شده برایش در زندگی عبرت بگیرند و غافل از حال و احوال خویش نباشند.

کرم ابریشم حریص ترین حیوان موجود , در جامعه حیوانات می باشد که با تولید ابریشم خدا وجود کوچک او را نعمتی قرار است که بشریت در انواع و اقسام بتواند از این حیوان کوچک بهره و سود ببرند.

طرح پرورش كرم ابريشم " نوغانداري "

مقدمه :

پر واضح است كه رشد و شكوفائي و در نهايت قطع وابستگي اقتصادي هر ملتي به اجانب در گرو همت مردم آن كشور در رشد و ازدياد توليدات اعم از كشاورزي ؛ صنعتي و... مي باشد. با توجه باينكه سياست دولت جمهوري اسلامي در بعد استقلال اقتصادي و توسعه ، محوريت را كشاورزي قرار داده است ، لذا مي بايست توجه خاصي به اين بخش و زيربخشهاي اين قسمت از توليدات شود. بخصوص در توليد فرآورده هائي كه جنبه ارزآوري و نيز جنبه صادراتي بيشتري داشته باشد. در اينخصوص بايد از روستا و روستائي شروع كرد و بروستا ميبايست بعنوان يكي از مهمترين پايگاههاي توسعه و استقلال اقتصادي كشور نگريست.

در رابطه با جنبه صادراتي و ارزآوري داشتن فعاليتها ، يكي ازفعاليتها در زيربخشهاي كشاورزي ؛ موضوع پرورش كرم ابريشم و نوغانداري ميتواند مطرح باشد كه ما در زير بصورت اجمال هدف و ضرورت و توجيه و مقايسه اقتصادي و... طرح را تشريح مي نمائيم.

هدف :

هدف هر طرحي بالطبع ميتواند داراي چند يا چندين بعد باشد. در طرح مورد نظر ما ، هدف ، ضمن اينكه تلاشي در حد توان بعنوان يك مسلمان و پيرو خط امام در جهت قطع وابستگي اقتصادي و كمك به امر صادرات محصولي كه مقداري ارز را بداخل مملكت ميكشاند ، ميباشد؛ كوششي هم است در جهت ترويج و توسعه اين رشته از كار در منطقه كه هم استعداد زمين به لحاظ ايجاد توتستان و هم استعداد مردم در جهت نوغانكاري آماده ميباشد. مضافا باينكه كسب روزي حلال و تامين معاش خود و خانواده نيز در كنار ايجاد اشتغال موثر مطمح نظر ميباشد.

در روستا به تجربه ثابت شده است كه يك كار مفيد تا بدوا بوسيله يك يا چند نفر شروع نشود و مردم با چشم خويش ثمره مفيد آنرا نبينند؛ كمتر اقبال پيدا ميكنند. بلحاظ اينكه در روستا و حتي منطقه ما ، زمينهاي بي بلامانع و حتي حياط و حاشيه روستا و ساختمانهاي مسكوني مردم ، زمينهائي يافت ميشود كه مردم ميتوانند بعنوان شغل دوم خويش در اوقات بيكاري اقدام به اين امر بنمايند. اين موضوع در عدم مهاجرت لااقل فصلي مردم و خالي نماندن روستا هم بسيار موثر است. از طرفي جنبه اشتغالزائي درخوري را هم دارد و كاريست تقريبا بطور كامل " كاربر " نه " سرمايه بر ". از طرفي هم ايجاد يك منبع درآمد بسيار خوب جهت فقرزدائي و دلگرمي روستائيان ميتواند مثمر ثمر باشد.

توجيه اقتصادي طرح :

پرورش كرم ابريشم ، خوشبختانه داراي مزاياي متعددي است كه دقيقا با فرهنگ و سطح فكري و توان اقتصادي و مالي مردم به جهت آسان بودن عملي آن ، كاريست كاملا شدني و قابل اجراء.

اولا – هيچگونه وسايل و ابزار و آلات ماشيني خاصي فعلا در اين امر دخيل نيست.

ثانيا - در مدت زمان محدودي ( حداكثر 45 روز ) توليد ميشود.

ثالثا - سرمايه چنداني جهت اقدام بكار نميخواهد؛ فقط درخت توت تنها مسئله مهم اين طرح ميباشد ، كه آنهم شرائطش فراهم است.

رابعا - هيچگونه تكنولوژي پيچيده در امر توليد و بهره برداري آن دخيل نيست.

خامسا - ريسك كردن در اين كار براي هر روستائي امكان پذير است. چون در صورت عدم توفيق

احتمالي هم ضرر چنداني نمي بيند. و ديگر گزينه هاي قابل بحث .....

در توجيه اقتصادي طرح لازم است ابتداء يك مقايسه اي بين ميزان عايدي ائي كه براي يك كشاورز در سطح يك هكتار زمين با كشت برنج بدست مي آيد ، با توليد ابريشم در همان سطح بنمائيم.

هزينه ها ( بطور مجمل ) :

مقدار امكاناتي را كه براي كشت يكساله برنج در سطح يك هكتار زمين بكار ميرود عبارتند از :


دریافت فایل


تحقیق در مورد پرورش کرم ابریشم 13 ص

تحقیق در مورد پرورش کرم ابریشم 13 ص ,پرورش کرم ابریشم 13 ص,دانلود تحقیق در مورد پرورش کرم ابریشم 13 ص ,پرورش,کرم,ابریشم,13,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید