تحقیق در مورد طراحي و دوخت 14 ص

تحقیق در مورد طراحي و دوخت 14 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 14 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

شلال دوزي، هميشه يكي از عمومي ترين اشكال سوزن دوزي بوده كه اخيرا سود طلبي از آن بر ديگر مصارف فراوان آن غالب آمده است.

علاقه مندي اخير به موج دار شدن شلاله وامدار اين حقيقت است كه تكنيك شلال دوزي از آسان به مشكل در حال پيشرفت است كه نتايج عجيبي هم به همراه دارد. از طريق كسب مهارت در سوزن دوزي مي توان قدم هاي اوليه در يادگيري شلال دوزي را برداشت. شلال دوزي به شما اين امكان را مي دهد كه از اوقات متناوب روز حتي چند دقيقه، بازدهي شگفت انگيزي بصورت يك قطعه تمام شده در وقت كم بدست آوريد. رنگها نقش عمده اي در تعيين زيبايي يك سوزن دوزي ايفا مي كنند.

بنابراين بخش هاي اين مقاله به منظور بهبود نتيجه نهايي حتي براي مبتديان (توجه زيادي به انتخاب نخ ها در هر نقش شده است) توسط رنگها تقسيم بندي شده است. الهام گيري از رنگها ابزار كاملي براي شلال دوزي است و افراد از الهام گيري در طرح هاي نو، مي توانند براي سالها استفاده نمايند.

  هماهنگي رنگها در نخ هاي زمينه

 

 بطور سنتي، رنگ سفيد از خانواده رنگ هاي كتاني است. رنگ هميشه در درخشندگي و روح دادن به دكور خانه مورد استفاده بوده است. اغلب رنگ نقش هدايت كننده اي در شلال دوزي بازي مي كند. شلال دوزي تكنيكي است كه در عمومي ترين و وسيع ترين سطح در قرن گذشته، در سوزن دوزي استفاده شده است. در سال 1804 درآلمان مورد استفاده قرار مي گرفته و در بيشتر شكل هاي قابل توجه مثل نيم دوزي، چادر دوزي و شلال دوزي محلي رواج داشته است.

 

 

امروزه شلال دوزي يك تفريح لذت بخش جديد عمومي است. بنابراين شلال دوزي اشتياق عمومي به هنرهاي سنتي را در قرن اخير تقويت و احيا نموده است. دلايل اين اشتياق شايد در عمليات ساده روي پارچه، زيبايي و گره زدنهاي فشرده آن نهفته باشد. انجام شلال دوزي آسانتر از صحبت درباره آن است. از مشخصه هاي شلال، نظم و ابعاد هندسي، دسترسي آسان و استفاده از شمارش حيرت آور مواد مي باشد. نظير كرباس كه روي آن نقاشي مي شود.

بافت شلال با دستورالعمل هاي دوگانه عملي مي شود، يك بافت روي يك بافت ديگر.

بدليل ساخت اوليه و طرح هاي شلال كه معمولاً روي کاغذ شطرنجي كشيده مي شود ( هر خانه مربع نمايش يك گره است) اغلب بافت مربعي ناميده مي شود. خلق اشكال، صورتها و طرح هاي اساسي ساده به دقت و ظرافت زياد در اين هنر بستگي دارد با رنگ و ريتم رنگها امكان خلق طرح هاي روشن و سه بعدي مانند پارچه هاي پرده اي نقش دار برجسته وجود دارد.

در قرون 17 و 18 سايه روشن در رنگها حرف اول را در سوزن دوزي ميجزد و بيشتر اثرگذار بود. در اين زمان دوره سايه روشن ها به پايان نرسيد ولي در عوض انتشار رنگ هاي روشن، هماهنگي و اثر بخشي سايه رنگ ها را در فهم جديدي از دكوراسيون ها نمايان مي سازد.

در قرن 19 خصوصاً در نيمه دوم آن، كشف رنگ رزي كه مورد استفاده صنايع بافندگي در جهان بود طيف وسيعي از سايه رنگهايي را كه تُن غني داشتند بوجود آورد. اين هنر از رنگها استفاده قوي تري کرد و اين تضاد از قرن گذشته كاملاً مشهود است.

 امروز پيشرفت علم شيمي به همراه طبيعت، رنگ آميزي نامحدود از الياف را با رنگها و سايه رنگهاي متناوب براي ما فراهم كرده است. اكنون طيف وسيعي از رنگها تقريبا هر ممكني را بوجود مي آورند تعدادي از رنگ هاي اصلي رنگهاي متنوعي از يك رنگ مي سازند يا در يك روش ممكن متمم يك گروه هستند. پس زمينه هاي رنگ مي تواند مورد استفاده ساير رنگها يا اثر مخصوصي به يك قسمت از سوزن دوزي باشد.

اين كتاب تِم نخ هاي رنگي را از تيره به روشن انتخاب كرده است. از قرمز تيره به سبز، از زرد به آبي، از قرمز به بنفش و ... ترتيب قرارگيري هزاران ايده و پيشنهاد به ذهن عرضه مي كند.


دریافت فایل


تحقیق در مورد طراحي و دوخت 14 ص

تحقیق در مورد طراحی و دوخت 14 ص ,طراحی و دوخت 14 ص,دانلود تحقیق در مورد طراحی و دوخت 14 ص ,طراحی,و,دوخت,14,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید