تحقیق در مورد زنبور عسل 47 ص

تحقیق در مورد زنبور عسل 47 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 47 صفحه


 قسمتی از متن .docx : 

 

1

‏زنبور عسل

‏مقدمه

‏زنبور عسل از راسته نازک بالان (Hymenoptera) ‏است. زنبور عسل ‏قسمت‌های دهانی جونده و مکنده ، هر دو را داراست. دگریسی آن کامل است و بطور دسته ‏جمعی زندگی می‌کند و شامل سه دسته هستند.

‏ملکه (Queen) ‏که تخم می‌گذارد.

‏نرها (prones) ‏کارشان فقط بارور کردن ملکه‌های جدید است.

‏کارگرها (Worker) ‏که ماده عقیم هستند و اغلب متعددی ‏دارند.

‏کندوی زنبور عسل یا به صورت جعبه‌های مکعبی به ابعاد 50cm ‏که کندوی modern ‏می‌گویند و یا به بصورت سبد که کندوی بومی می‌گویند.

‏ملکه

‏ملکه مادر کندو بوده و جنسیت آن ماده می‌باشد. طول بدن ملکه هیجده میلی متر می‌باشد. بال‌های آن کوچک بوده و خرطوم آن توانایی جمع آوری شهد گلها را نداشته و درعوض دارای شکمی بزرگ‌تر از ماده‌های کارگر بوده و دو تا شش سال می‌تواند زنده بماند. ولی در زنبورداری تجاری بیش از دو سال از یک ملکه استفاده نمی‌شود. ملکه عسل و گرده نمی‌خورد و بجای آن ‏ژله رویال‏ مصرف می‌کند.

2

‏زنبور عسل در حال جمع آوری شهد گل

‏نیش ملکه همانند شمشیر تازی بوده و بدون خار می‌باشد.

‏زنبور ملکه

‏ملکه مادر در سر خود نشانی قرمز دارد که به معنای تاج آن است و آن را در تصویر می‌توان مشاهده کرد‏تصویردر‏ تصویر می‌بینید که جثه ملکه از دیگر زنبورها بیشتر است.

‏زنبور نر

3

‏زنبورهای نر در کندو تنها وظیفه بارور نمودن ملکه را دارند و دارای نیش نمی‌باشند. دارای سر و بالهای بزرگ می‌باشند. توانایی جمع‌آوری شهد و گرده را نداشته و ۲۴ روز زنده می‌مانند.

‏زنبور نر در حجره‌های بزرگ‌تری نسبت‌به زنبورهای کارگر پرورش می‌یابند. تخمهای بارورنشده ملکه به زنبور نر تبدیل می‌شوند.

‏زنبور کارگر

‏جنسیت زنبورهای کارگر ماده بوده. طول بدن آنها ۹ میلیمتر می‌باد. در یک کندوی قوی با تعداد ۱۰ ‏قاب‏ ۷۰ هزار زنبور کارگر وجود دارد. زنبورهای کارگر با اینکه ماده هستند توانایی بارور شدن ندارند. ولی در صورت نبودن ملکه در کندو می‌توانند تخم ریزی کنند. که در زنبورداری ‏ماده تخم‌گذار‏ گفته می‌شود. نیش زنبورهای ماده خاردار بوده و طول آن در حدود ۱ میلی متر می‌باشد. به خاطر وجود همین خارها پس از نیش زدن و ورود ‏زهر‏ به بدن موجوداتی که ساختار گوشتی دارد نیش در پوست گیر کرده و موجب جدا شدن کیسه زهر از زنبور می‌شود. و پس از چند دقیقه زنبوری که نیش زده خواهد مرد.

‏وظایف زنبورکارگر

‏جمع آوری ‏شهد‏ - ‏گرده‏ - آب - ‏بره موم‏ - پاسبانی از کندو - تولید عسل - رسیدگی به ملکه - پرورش نوزادان - رسیدگی به کندو و پاکیزه‌گی آن از بیشترین وظایف زنبورهای کارگر می‌باشد.


دریافت فایل


تحقیق در مورد زنبور عسل 47 ص

تحقیق در مورد زنبور عسل 47 ص ,زنبور عسل 47 ص,دانلود تحقیق در مورد زنبور عسل 47 ص ,زنبور,عسل,47,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید