تحقیق در مورد كود فسفاته

تحقیق در مورد كود فسفاته

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 20 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

‏1

‏فهرست مطالب

مفاهيم و اهميت كشاورزي پايدار 1

تثبيت بيولوژيكي ازت، راهبردي در كشاورزي پايدار 6

مفاهيمي از كشاورزي پايدار 7

استفاده از كمپوست مواد آلي در كشاورزي پايدار 8

كودهايي حيواني 12

تناوب لگومينوزها با محصولات زراعي 15

كود سبز 15

نتيجه‌گيري 17

‏2

‏مفاهيم و اهميت كشاورزي پايدار

‏در سال‏‌‏هاي اخير، كشاورزي پايدار از جمله موضوعاتي است كه در علوم كشاورزي مطرح شده است و با گذشت زمان توجه دانشمندان علوم كشاورزي بيش از پيش به آن معطوف مي‏‌‏شود و مي‏‌‏رود كه در سال‏‌‏هاي آتي از مهمترين مباحث علوم كشاورزي دنيا شود. در ارتباط با كاهش سريع و جدي منابع ضروري كشاورزي از طريق فرسايش، شور شدن زمين‏‌‏ها، بيابان‏‌‏زايي، انقراض گونه‏‌‏ها و آلودگي‏‌‏هاي محيطي از نگراني‏‌‏هاي عمده موجود در گزارش‏‌‏هاي جهاني است.

‏با‏‌‏ آغاز كشاورزي صنعتي، فشار بر اكوسيستم شروع شد. در سال‏‌‏هاي قبل در صورت تخريب زمين، انسان به منظور رفع مايحتاج ‏خويش مي‏‌‏توانست به مناطق ديگر نقل مكان نمايد، اما امروزه با افزايش جمعيت، اين امر امكان‏‌‏پ‏ذير نيست. بدين‏‌‏ت‏رتيب، كشاورزي پايدار غيرقابل اجتناب است و به نظر مي‏‌‏رسد در پايان اين قرن و اوايل قرن آينده، به پايداري در توسعه كشاورزي ضروري باشد.

‏معمولاً تعاريفي كه توسط متخصصان براي يك موضوع و مبحث خاص ‏مطرح مي‏‌‏شود تا حدود زيادي بيانگر ويژگي‏‌‏هاي آن مبحث بوده و‏ ‏مي‏‌‏توان ويژگي‏‌‏هاي آن را تا حد قابل قبولي مطر‏ح نمايد. به همين منظور به بيان تع‏ريف و مفاهيمي پرداخته مي‏‌‏شود كه توسط كارشناسان اين فن ارائه شده است.

‏برنامه توسعه سازمان ملل متحد ‏به نقل از موسسه منابع جهاني براي كشاورزي پايدار يك تعريف كوتاه و مفيد ارائه داده است. بنابراين تعريف، ‏«‏نظام كشاورزي پايدار، نظامي است كه در شيوه پايا و يا دوام بهره‏‌‏وري اساس منابع و الگوهاي زراعي را بهبود بخشد، به طوري كه

‏3

‏كشاورزان بتوانند ‏عرضه محصولات را هماهنگ ‏با رشد جمعيت، رشد اقتصادي و با توجه به محيط زيست افزايش دهند‏»‏.

‏هارگراو، كشاورزي پايدار را چنين تعريف مي‏‌‏كند: ‏«‏كشاورزي پايدار به مديريت صحيح منابع كشاورزي اطلاق مي شود كه در عين حال نيازهاي در حال تغيير بشري رفع شوند، كيفيت محيط زيست و همچنين منابع طبيعي حفظ شده و يا حتي بهبود مي‏‌‏يابند‏»‏.

‏سناياك، بيان مي‏‌‏كند كه: ‏«‏واژه كشاورزي پايدار به يك سيستم كشاورزي اطلاق مي‏‌‏شود كه مي‏‌‏تواند به روند توليد خود در آينده طولاني ادامه دهد‏»‏.

‏در سال 1989، انجمن علوم زراعي آمريكا در گردهمايي سالانه خود، كشاورزي پايدار را چنين ‏توصيف مي‏‌‏نمايد: ‏«‏كشاورزي پايدار نظامي است كه ضمن برخورداري از پويايي اقتصادي، مي‏‌‏توان به بهبود وضعيت محيط زيست و استفاده بهينه از ‏منابع موجود منجر شده و همچنين در تامين نيازهاي غذايي انسان و ارتقاي كيفيت زندگي جوامع بشري نقش مبهمي داشته باشد‏»‏.

‏به نظر گروهي از كشاورزان، كشاورزي پايدار چنين تعريف شده است: ‏«‏كشاورزي پايدار ‏از نظر مفهوم، سيستمي است كه ضمن مديريت موفق در استفاده از منابع براي تامين نيازهاي غذايي بشر، كيفيت محيط را حفظ و ذخاير منابع طبيعي را افزايش مي‏‌‏دهد؛ از نظر اقتصادي پويا بوده و نيازهاي غذايي را تامين كرده و مواد غذايي آن، اثر سوئي ‏بر سلامت بشر نداشته و علاوه بر آن، ذخاير منابع طبيعي ‏را حفظ كرده و كيفيت آنها را براي نسل‏‌‏هاي آينده افزايش مي‏‌‏دهد‏»‏.


دریافت فایل


تحقیق در مورد كود فسفاته

تحقیق در مورد كود فسفاته 19 ص ,كود فسفاته 19 ص,دانلود تحقیق در مورد كود فسفاته 19 ص ,كود,فسفاته,19,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید