دانلود طرح كنترل آلودگي صوتي در خطوط صافكاري سال بدنه سازي شركت ايران خودرو

دانلود طرح كنترل آلودگي صوتي در خطوط صافكاري سال بدنه سازي شركت ايران خودرو

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 17صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

با توجه به وجود نويز آزار دهنده در خطوط كانواير صافكاري در اثر عمليات سنگ زني و چكش كاري دستي توسط اپراتور و به منظور بهبود وضعيت ارگونومي از نظر شرايط محيطي و با توجه به آمار آسيبهاي شنوايي و گزارشات صدا سنجي در سالن هاي مشابه، تصميم به بررسي و كاهش آلودگي صوتي در محدوده خطوط فوق الذكر اتخاذ  گرديد.

روش تحقيق عبارتست از:

  1. اندازه گيري صدا و آناليز فركانسي آن.
  2. انتخاب مواد جاذب صوت با توجه به آزمايشات تعيين ضرب جذب.
  3. محاسبه ضريب جذب ديواره هاي موجود.
  4. بررسي نحوه افزايش سطوح جذبي ديواره ها .

يافته هاي اين تحقيق نشان داد كه:

  1. ميزان تراز فشار صوتي در فاصله 5/1 متري از بدنه در حال صافكاري بين 100 تا 105 دسي بل قرار دارد و همچنين آناليز فركانسي اكتاوباند مشخص نمود كه تراز بشار صوت در محدوده فركانسي 500 تا 8000 هر تز به ميزان 10 دسي بل بالاتر از حد مجاز (85 دسي بل) قرار دارد.
  2. ماده جاذب، تايل اكوستيك با ضريب جذب متوسط 79/0 شامل دو لايه فوم پلي اورتان، پانل پشم سنگ و رويه MDF انتخاب گرديد.
  3. ميزان سطح جذبي ديواره هاي موجود قبل از اعمال تغييرات برابر526/71 سابين متر مربع محاسبه شد.
  4. افزايش سطح جذبي ديواره ها از طريق كاهش سطح شيشه خور و دوجداره نمودن آنها و مچنين ايجاد ديواره فوقاني با زاويه 45 درجه انجام گرديد.

مقدمه و اهداف:

     با توجه به اينكه يكي از معضلات اساسي بهداشتي صنايع كشور خصوصا صنايع فلزي مساله سر و صدا (Noise ) مي باشد و با در نظر گرفتن تاثيرات و عوارض مخرب آن روي سيستم شنوايي و ساير اندامها تصميم به اجراي طرح كنترل و كاهش صدا در خطوط صافكاري شركت ايران خودرو گرفته شد.

    بر اساس اندازه گيري و ارزشيابي (Noise ) در خطوط كانواير صافكاري محصولات پژو 405 و 206 و سمند در سالن بدنه سازي شماره 2 مشخص گرديد كه در خطوط مذكور فرآيندهاي سنگ زني و چكش كاري دستي توسط كارگران در طول خط انجام مي گيرد. در اثر اجراي اين فرآيندها محيط كار داراي‌ (Noise ) آزار دهنده مي باشد كه آ ناليز فركانسي و صداسنجي انجام شده در خط صافكاري مشخص نمود كه در فاصله 5/1 متري از اطراف بدنه در حال صافكاري تراز فشار صوتي (SPLA ) بين 100 تا 105 دسي بل قرار دارد كه بطور متوسط 20 دسي بل از حد مجاز قابل قبول بالاتر است. همچنين آناليز فركانسي اكتاوباند مشخص نمود كه تراز فشار صوت در محدود فركانس 500 تا 8000 هر تز بطور متوسط 10 دسي بل بالاتر از  حد مجاز قرار دارد.


دریافت فایل


دانلود طرح كنترل آلودگي صوتي در خطوط صافكاري سال بدنه سازي شركت ايران خودرو

دانلود,طرح کنترل,آلودگی صوتی,خطوط صافکاری,بدنه سازی,شرکت ایران خودرو

کارآفرینی ، طرح توجیهی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید