تحقیق درباره حسگرهای نیمه هادی در خودرو

تحقیق درباره حسگرهای نیمه هادی در خودرو

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 33 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

مقدمه :                                 

حسگرهاي نيمه هادي در خودرو

ناگفته ها در مورد باتري خودرو و چگونگي نگهداري آن

پيشرفته ترين چراغ هاي جلو براي خودروهاي جديد

استفاده از حسگرهاي خازني در سيستم فاصله ياب دنده عقب

آينه هاي الكترونيكي و گسترش ميدان ديد راننده


مقدمه:

در اين تحقيق سعي بر ارائه ي مطالب متنوع و البته جديد و پيشرفته شده است و از كنجاندن مطالب ضعيف، اضافي، تكراري و قديمي پرهيز شده است. تلاش دانشجو بر اين بوده كه مطالب جديد و به روز باشند و سعي شده است كه نوآوريهاي جديد در سيستمهاي برقي خودرو در اين تحقيق گنجانده شود و بر همين اساس به جاي استفاده از كتابهاي موجود در بازار سعي بر استفاده از اينترنت و مقاله هاي معتبر ترجمه شده بوده است اميدوارم مورد قبول شما استاد عزيز قرار بگيرد. ايضاً به عرض استاد گرامي برسانم چون بنده تكنولوژي دستژاه الكتريكي و كارگاه را همزمان واحدگيري نموده ام و با توجه به مرتبط بودن نمرات تكنولوژي و كارگاه اين تحقيق همزمان مربوط به تكنولوژي دستگاه هاي الكتريكي و كارگاه به شما ارائه مي گردد.

 

حسگرهاي نيمه هادي در خودرو

حسگرها انواع زيادي دارند كه به روشهاي گوناگون دسته بندي مي شوند. يكي از روشهاي دسته بندي بر اساس كميت مورد اندازه گيري است. بر اساس اين دسته بندي حسگرها به صورت حسگرهاي صوتي، مكانيكي، مغناطيسي و تشعشعي، حرارتي، شيميايي و زيست محيطي دسته بندي مي شوند. هر حسگر بسته به كاربرد خاصي كه دارد بايد تركيبي از مشخصه هاي حساسيت، پايداري، حد تفكيك، هسيترزيس، خطي بودن، طول عمر، آفست، محدودة اندازه گيري، سرعت پاسخ دهي، قابليت ساخت با مدار مجتمع و سازگاري با فرآيندهاي توليد مدارات مجتمع و سازگاري با فرآيندهاي توليد مدارات مجتمع و سازگاري با فرآيندهاي توليد مدارات مجتمع (IC) را كم و بيش داشته باشد.

يك حسگر خوب علاوه بر دارا بودن دسته اي از شرايط فوق بايد تحت تأثير تغييرات عواملي چوندما، شتاب، ارتعاش، ضربه، رطوبت، فشار محيط و مواد خورنده در محدودة باتلورانس مشخص عمل كند.

يكي از شاخه هاي كاربردي حسگرهاي نيمه هادي كاربردهاي صنعتي بوده و از رايجترين و پركاربردترين موارد در اين شاخه صنعت خودروسازي است. در خودروهاي جديد روز به روز تعداد كنترل كننده ها در نتيجه حسگرها رو به فزوني و تكامل است تا كنترل دقيقتر و بهينه در سيستمهاي دروني خودرو حاكم شود. كنترل و اندازه گيري فشار روغن، دماي رادياتور و موتور، ميزان سوخت موجود، شتاب، سرعت، ميزان و درصد گازهاي خروجي، درصد تركيب هوا و سوخت و زمان مناسب جرقه زني شمعها از مواردي است كه در خودرو نياز به حسگر دارد.

در اين مقاله ابتدا كلياتي درباره حسگرهاي نيمه هادي بيان و سپس مبادرت به دسته بندي حسگرها بر اساس انرژيها و سيگنالهاي ورودي آنها مي كنيم. در ادامه مشخصه‌هاي يك حسگر و تاريخچه تكامل آنها ذكر مي شود. در خاتمه مثالي از كاربرد حسگرهاي نيمه هادي در سيستمهاي مختلف خودرو كه امروزه بسيار متداول شده است، بيان خواهيم كرد.


دریافت فایل


تحقیق درباره حسگرهای نیمه هادی در خودرو

خودرو,فناوری,حسگرهای نیمه حادی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید