پاورپوینت آماده: بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد

پاورپوینت آماده: بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 29 اسلاید

بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد مقدمه : اعتياد به مواد و داروها به عنوان يك آسيب اجتماعي در مبحث آسيب شناسي اجتماعي و يك اختلال رواني در چارچوب طبقه بندي هاي روانپزشكي يكي از بزرگترين معضلات جوامع بشري است كه در بسياري از كشورها، قشر مولد و جوان را مورد هدف قرار داده است و از اين طريق مضرات اجتماعي، اقتصادي و فردي بسياري را به بار آورده است.

بررسي زمينه و علل موثر در پيدايش يك پديده، سنگ بنا و نقطه شروع اقدامات بعدي است، بويژه هنگامي كه اين عوامل در سه بعد شناختي ، رفتاري و احساسي (نگرشي) در بروز پديده دخالت داشته باشد.
وابستگي به مواد يا اعتياد نيز پديده اي پيچيده است كه با عوامل گوناگون اجتماعي، روانشناختي و فيزيولوژيك درهم مي آميزد و ناديده انگاشتن هر يك از عوامل به منزله بي توجهي به يك مشكل بزرگ محسوب مي گردد.
از اين رو براي ريشه يابي علل وابستگي به مواد در افراد هر جامعه بايد شناخت دقيقي از عوامل رواني، تربيتي ، فرهنگي و اقتصادي آن جامعه كسب گردد. جهاني شدن مشاركت
شخصيت به عنوان عاملي تعيين كننده، كه تمامي رفتارهاي انسان را در عرصه زندگي شخصي و اجتماعي تحت تاثير قرار مي دهد، مي تواند (گاهي در اثر صفات و ويژگي هاي ناسازگارانه) فرد و اطرافيان وي را با مشكل جدي مواجه مي كند.

رويكردهاي مختلفي به بررسي رابطه بين شخصيت و اعتياد پرداخته اند كه هر كدام بُعدي از ابعاد مساله را مورد نظر قرار داده اند. از اين جمله مي توان به نظريه سرشتي امبروزو، روان تحليل گري فرويد و محيط گرايي اشاره نمود. اين رابطه را مي توان با ديدگاه هاي جديد شخصيت نيز بررسي نمود. رويكرد صافت يكي از ديدگاه هاي مطرح در حوزه شخصيت است كه در سالهاي اخير به طور جامع با مدل پنج عاملي شخصيت ارائه شده است. مطالعه رابطه بين اعتياد و شخصيت جدا از ساير عوامل چندان مفيد نخواهد بود. (كولمن، ترجمه ميرفخرايي، 1378)، از طرفي فشار رواني بخشي از زندگي انساني بوده، هر فردي فشار رواني را زندگي خود تجربه مي كند و پاسخ افراد نيز به اين فشارها به عنوان سبك هاي مقابله اي شخصي، متفاوت است. مطابق مدل مقدماتي كوپر[1] از فشار رواني (1981؛ به نقل از پاول و انرايت[2]، 1987؛ ترجمه بخشي پور و صبوري مقدم، 1378) برخي از ويژگي هاي فردي و همچنين يك دسته از عوامل محيطي، ادراك فرد از فشار رواني را تحت تاثير قرار مي دهد. پاسخ هاي افراد به منابع فشار رواني، به دو گروه تقسيم مي شود:

[1] -Copper
[2] - pawell & enright
نخست پاسخ هاي سازگارانه؛ يعني آن دسته از اعمال و رفتارهايي كه به فرد كمك مي كند فشار رواني كاهش يابد و دسته دوم پاسخ هايي ناسازگارانه؛ يعني اعمال و پاسخ هايي كه فرد را در وضعيت بي ثباتي قرار مي دهند. اجتناب از موقعيتهايي كه موجب اضطراب مي شود، پرخاشگري، افراط در مصرف الكل، مشكلات جسمي و پذيرش نقش بيمار، وابستگي به آرام بخش ها، اعتياد داروئي و وابستگي به مواد از اثرات بلند مدت اتخاذ راهبردهاي ناسازگارانه مي باشد (پاول و انرايت، 1377؛ ترجمه بخشي پور و صبوري مقدم)

با آنكه تقسيم بندي ها از علل موثر بر گرايش افراد به سوء مصرف داروها و مواد گوناگون و متنوع است با اين حال عوامل موثر در سبب شناسي اعتياد را مي ت

دریافت فایل


پاورپوینت آماده: بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد

پاورپوینت آماده, دانلود پاورپوینت آماده, دانلود پاورپوینت, بررسی اختلالات شخصیتی معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
کتاب ، جزوه
برق، الکترونیک، مخابرات
برق، الکترونیک، مخابرات
( دامپ ، DUMP ) ویژه تعمیرکاران
( ناند ، NAND ) ویژه تعمیرکاران
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
جزوه های روانشناسی آمادگی دکترا و ارشد
کتاب ، جزوه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید