مقاله ترجمه شده تحت عنوان PCOS و مقاومت به انسولین (IR): از سبک زندگی تا عوامل حساس کننده به انسولین

مقاله ترجمه شده تحت عنوان PCOS و مقاومت به انسولین (IR): از سبک زندگی تا عوامل حساس کننده به انسولین

PCOS و مقاومت به انسولین (IR): از سبک زندگی تا عوامل حساس­ کننده­ به انسولین

 

14 صفحه فایل pdf مقاله و 16 صفحه فایل word ترجمه مقاله تحت عنوان سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین: از سبک زندگی تا عوامل حساس کننده به انسولین. این بیماری نتیجه تولید زیاد آندروژن است و با هایپرانسولینمی و دیسلیپیدمی مرتبط می باشد.  

 

مقدمه

براساس ضوابط روتردام که جامعه­ ی اروپایی تولیدمثل و جنین شناسی انسان (ESHRE) و جامعه ­ی آمریکایی پزشکی تولیدمثل (ASRM) آن را وضع کرده­ اند، سندرم تخمدانی پلی­کسیستیک (PCOS)، حداقل، به وسیله­ ی 3 شاخص زیر، تعریف می­شود:

  1. علائم بالینی هایپرآندروژنیسم یا هایپرآندروژنیسم بیوشیمیایی
  2. اولیگو-/آمنوره و عدم تخمک­ گذاری
  3. شاهد اولتراسونوگرافی برای وجود حداقل یک تخمدان و عدم بیماری­های مرتبط دیگر (یعنی هایپرپروکلسینمیا، بیماری­های تیروئیدی، تومورهای ترشح کننده ­ی آندروژن و هایپرپلازی نارسایی فوق­ کلیه).

این پیشرفت مناسب بود زیرا زنان مبتلا به PCOS را که شاخص­های قبلی NIH آن­ها را از قلم انداخته بود، مشمول می­کند: آن­هایی که دارای تخمدان­های پلی­کیستیک و مبتلا به هایپرآندروژنیسم بوده و دارای چرخه ­های تخمدانی یا عدم تخمک گذاری مزمن و سطوح طبیعی آندروژن، هستند.

اخیراً، جامعه­ی PCOS و آندروژن اضافی، PCOS را به عنوان یک ناهنجاری مازاد آندروژن در بیوسنتز، استفاده و یا متابولیسم آندروژن در زنان، در نظر گرفته است.

PCOS در 10-8 % از زنان در سنین تولیدمثل، اتفاق می­افتد و علائم آن، در ابتدای بلوغ، ظاهر می­شود.

این سندرم، ارتباطی قوی با ناباروری، هایپرانسولینمیا، مقاومت به انسولین (IR)، مشکل در تحمل گلوکز، دیس­لیپیدمی، توزیع چربی آندروئید و چاقی دارد. حدود 60 % از زنان مبتلا به PCOS، چاق هستند. IR، در حدود 40 % از زنان مبتلا به PCOS که وزن طبیعی دارند و تقریباً، تمامی زنان دارای اضافه وزن که به PCOS مبتلا هستند یا نیستند، مشاهده می­شود، اما معمولاً، در هنگام تشخیص یا درمان PCOS، IR سنجش نمی­شود. IR را می­توان به وسیله­ ی عوامل حساس­ کننده­ به انسولین و یا رژیم غذایی و ورزش، قبل یا در هنگام درمان باروری و حاملگی، درمان کرد. تاکنون، IR، تشخیص داده نشده و درمان نشده است و اثر درمان، اثبات نشده است. ممکن است درمان IR در زنان جوان، سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی-عروقی (CV) در سنین بالا شود. به علاوه، ممکن است فهم دقیق­تری از اهمیت IR در سلامت تولیدمثلی زنان و تولیدمثل زنان، منجر به راهبردهای درمانی جدید و بهبود نرخ حاملگی و زاد ولد در بیماران مبتلا به PCOS شود. PCOS، یک وضعیت چندژنی است که در آن، عوامل سبک زندگی خارجی، روی فنوتیپ اثر می­گذارند. احتمالاً، خطر ابتلای بالغین به بیماری­های متابولیک، به ویژه، چاقی، فشارخون، دیابت و CVD، تحت تأثیر رویدادهای تکوین رویانی و رشد جنینی و نوزادی است. خطر ابتلا به بیماری در سنین بالا، به وسیله ­ی رویدادها یا وضعیت­هایی تعیین می­شود که مادر، حتی قبل از حاملگی، تجربه کرده است.


دریافت فایل


مقاله ترجمه شده تحت عنوان PCOS و مقاومت به انسولین (IR): از سبک زندگی تا عوامل حساس کننده به انسولین

سندرم تخمدان پلی کیستیک , مقاومت به انسولین , آندروژن , هایپرانسولینمی , دیسلیپیدمی

علوم پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید