مقاله ترجمه شده با عنوان آنالیز نیترات و نیتریت در مایعات زیستی

مقاله ترجمه شده با عنوان آنالیز نیترات و نیتریت در مایعات زیستی

تحلیل نیترات و نیتریت در مایعات زیستی

 

 

8 صفحه فایل pdf مقاله و 11 صفحه فایل word ترجمه مقاله با عنوان آنالیز نیترات و نیتریت  در مایعات زیستی 

 

برای مطالعه ی متابولیسم نیترات در انسان ها و موش های صحرایی، یک سیستم تحلیلی برای تعیین نیترات (NO-3) و نیتریت (NO-2) در محیط زیستی ضرورت دارد. چنین سیستمی باید زمان های تحلیلی کوتاه و انتخاب پذیری بالایی (یعنی عدم پاسخ مثبت های مثبت و یا منفی به مواد تداخل گر) داشته باشد. همچنین، تا جایی که ممکن باشد باید خودکار شود.

در روش ابتدایی Stainton، یک سیم کادمیم، در یک سیستم تحلیلی خودکار Technicon،  NO-3 را به NO-2 احیا می کند. ما متوجه شدیم که این سیستم، برای تحلیل نیترات آب، عملکرد خوبی دارد اما برای تحلیل نیترات ادرار، عملکرد مناسبی ندارد. در ادرار، حتی در رقت 1000:1 ادرار در آب، تداخل قابل ملاحظه ای مشاهده می شود که احیای NO-3 به NO-2 را مهار می کند. همان طور که از نتایج دیگر بررسی ها بر می آید، غلظت های فیزیولوژیک فسفات و سیترات، سبب این تداخل می شوند. مواد تداخلگر دیگری نیز در ادرار وجود دارند و ما نتوانستیم ترکیبی از تبادل کاتیونی، تبادل آنیونی و یا تیمار با alum پیدا نکردیم که بدون حذف مقادیر کمی از نیترات، امکان حذف کافی مواد تداخلگر را فرآهم آورد. نمونه های دیگری به پیچیدگی ادرار گزارش شده است که برای تحلیل نیترات با روش احیای کادمیومی، مناسب نیستند.

موفقیت ما در تحلیل NO-3، به دلیل مزیت های روش کروماتوگرافی مایع با فشار بالا (HPLC)، به ویژه، رقت بالای نمونه و نسبت بالای سطح به حجم مسیری از ستون که در دسترس نمونه است. کارایی احیای نیترات در فشار بالا به وسیله ی یک ستون پر شده با ذرات کادمیوم پوشیده شده با مس، % نیترات اضافه شده به ادرار بود. تداخل ها در این سیستم، به طور کارآمدی حذف شدند. سیستم خودکاری که ما توسعه دادیم، در ادامه، توصیف خواهد شد.

ما در مطالعات ردیابی متابولیک و رقت ایزوتوپی NO-3، از 15N استفاده کردیم. ما برای نیتراسیون بنزین به وسیله ی نیترات در ادرار و تحلیل نیتروبنزین به وسیله ی CG-MS با استفاده از آشکارسازی یونی اختصاصی، به منظور تعیین میزان نیترات ترشح شده،  از روش Tesch و همکاران استفاده کردیم.


 


دریافت فایل


مقاله ترجمه شده با عنوان آنالیز نیترات و نیتریت در مایعات زیستی

آنالیز نیترات , آنالیز نیتریت , مایعات زیستی , ادرار , ایزوتوپ , احیای کادمیوم , کروماتوگرافی , نیتروبنزین

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید