پاورپوینت آماده: بررسی سيستم اطلاعات مديريت -MIS

پاورپوینت آماده: بررسی سيستم اطلاعات مديريت -MIS

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 31 اسلاید

بسم الله الرحمن الرحيم بررسی سيستم اطلاعات مديريت -MIS
تعریف کلی سیستم ترتیب منظمی از عوامل یا عناصر همبسته که با توجه به همبستگی و تاثیر این عوامل بر یکدیگر و تبادل منابع ، در جهت کارکرد و حصول نتایج ویژه ای هستند . مفاهیم مرتبط با سیستم سازمان : یک سیستم مرکب از انسان-ماشین است .
بازخورد : مکانیسمی که بوسیله آن سیستم به طور مستمر انحرافات خود را تصحیح می کند . سیستم و روش از دیدگاه مدیریت سیستم : تعدادی روشهای وابسته به یکدیگر که با اجرای آنها قسمتی از هدف یک سازمان تامین می شود .
روش : عناصری از یک سیستم ، شامل گروهی از عملیات و وظایف اداری ، و معمولا افرادی از یک واحد و یا چند قسمت اداری در انجام آن در گیرند .
مفاهیم مرتبط با MIS 1 )DATA : داده ها یا اطلاعات خام ، تنها ارقام و اعداد ساده و واقعیتهایی هستند که از طریق مشاهده و تحقیق به دست آمده وثبت شده اند .

2 ) INFORMATION: اطلاعات،داده های پردازش شده هستند که به راحتی برای پیام گیرنده قابل درک هستند .

3 )INTELLIGENCE : آگاهی ( بصیرت یا بینش ) ، اطلاعات اساسی و مهمی که تجزیه و تحلیل شده اند و مورد استفاده مدیران بالای سازمان قرار می گیرند .

4 ) FILLTERATION : پالایش = حذف داده های نامربوط .

5 ) CONDENSATION: متراکم سازی = حذف داده های تکراری . تعریف MIS در یک سازمان سیستمی است که به کمک دو فرایند پالایش و متراکم سازی ، اطلاعات خام را پس از پردازش به صورت اطلاعات و آگاهی در می آورد و بر مبنای زمانی منظم ، به منظور تصمیم گیریهای لازم در اختیار طبقات مختلف مدیران در سازمان ( مدیران اداری ، اجرایی و عملیاتی ) قرار می دهد . خصوصیات طرز تفکر سیستمی 1 ) اهداف : مقاصد ومنظورهایی که سیستم برای نیل به آنها کوشش می کند .
2 ) محیط : متشکل از کلیه عوامل و عناصری است که در خارج سیستم قرار دارد .
3 ) اجزای تشکیل دهنده :که عبارتند از: سازمان رسمی ،سازمان غیر رسمی ، تک تک کارکنان و وسایل و تجهیزات فیزیکی سازمان .
4 ) منابع : وسایلی که در اختیار سیستم ها هستند تا سیستم ها بتوانند به اهداف خود نایل شوند
5 ) مدیریت : مدیریت سیستمها اساسا شامل سه وظیفه اصلی است: برنامه ریزی ، اجرا و کنترل
برنامه ریزی سیستم : مشخص کردن اهداف ومقاصد وپیش بینی و تعیین روشهای نیل به آنها.
اجرای سیستم : تجهیز محیط سیستم از منابع و بهره برداری از آنها .
کنترل سیستم : بازسازی بازخورد به منظور حصول اطمینان از اینکه از منابع برای حصول اهداف و طبق برنامه های پیش بینی به نحو بهینه استفاده شده است . مقدمه ای بر تصمیم گیری محصول نهایی کار مدیریت ، تصمیم گیری و اعمال آن است .
تصمیم گیری = انتخاب راه و اصولا زمانی انجام می گیرد که برای نیل به هدفی مشخص ، بیش از یک راه وجود دارد و باید راهی انتخاب شود که نتیجه بهتری می دهد . چنین راههایی را گزینه یا راهکار ALTERNATIVE ) ) گویند .
شیوه علمی تصمیم گیری : در این شیوه ابتدا هدف و مقصود تعیین و سپس ضابطه برای سنجش و اندازه گیری مشخص می شود . ( مقایسه شقوق مختلف کار با یکدیگر و

دریافت فایل


پاورپوینت آماده: بررسی سيستم اطلاعات مديريت -MIS

بررسی سيستم اطلاعات مديريت MIS

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید