دانلود پاورپوینت در باره ی گیاه داروئی نعناع

دانلود پاورپوینت در باره ی گیاه داروئی نعناع

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 18 اسلاید

 

 

 

نمونه متن :

 

 

 

اطلاعات آب و هواشناسی قوچان

گستردگی استان و عواملی مانند وجود رشته کوههای مرتفع و مناطق کویری ، دور از دریا و وزش بادهای مختلف موجب گوناگونی آب و هوا در مناطق آن گردیده است .

در بیشتر بررسیهای انجام گرفته از جمله مطالعات آمایش خراسان ، این سرزمین به سه منطقه آب و هوایی شمال ، مرکز و جنوب تقسیم می شود .

شمال خراسان بطور کلی دارای شرایط آب و هوایی معتدل و سرد کوهستانی است .این منطقه حاصلخیز ترین و متراکمترین بخش استان از نظر جمعیت ، فعالیتهای اقتصادی وامکانات زیر بنایی است . که شامل شهرستانهای بجنورد ، قوچان ، شیروان ، مشهد، درگز ، چناران و سرخس می شود .

مساحت این منطقه حدود پنجاه و هشت هزار کیلومتر مربع است که5/18% وسعت کل استان را تشکیل می دهد . بیشتر جمعیت و امکانات اقتصادی و زیر بنایی این منطقه در اطراف مشهد و در محور مشهد  –قوچان قرار دارد.

منطقه مرکزی استان شامل شهرستانها ی سبزوار ، اسفراین ، نیشابور ، تربت حیدریه ، کاشمر، تربت جام ،تایباد و خواف است . و مساحتی در حدود 85هزار کیلومتر مربع دارد که 2/27 %استان را در بر می گیرد .

نكته ضروري در مورد گياه نعناع اين است كه با نعناع معمولي متداول در بازار كه به عنوان سبزيجات كشت و استفاده مي شود تفاوت دارد و گونه خاصي مي باشد كه ارزشهاي صادراتي خوبي نيز دارد، داراي اسانس بالا و مواد مؤثره بالاتري است. اين نعناع در ساخت داروهائي در ايران در حال حاضر نيز استفاده مي شود. همچنين در ساخت خميردندانها، آدامس، شكلات، و بسياري طعم دهنده هاي خوراكي و داروئي به كار مي رود استفاده داروئي آن به عنوان ضد نفخ نيز از قديم در ايران و ديگر كشورها شناخته شده است، هم گياه خشك و هم اسانس آن ارزشي صادراتي بالائي دارد. با توجه به توليد بالا و عملكرد بالاي اين گياه بازاريابي خارجي آن در اولويت اوليه قرار دارد، در بازار داخل نيز هم اكنون بسياري از فرآورده هايي كه نياز به اسانس مذكور دارند، اين اسانس را از منابع وارداتي تأمين مي كنند. به هر تقدير افزايش سطح كشت آن در سطوح وسيع نياز به احتياط دارد.

در مورد نعناع نيز (همانند گل هميشه بهار) جز در صورتيكه كشت بسيار محدود و كمتر از يكي دو جريب باشد، استفاده از دستگاه خشك كن ضرورت تام دارد و حتي در وسعت هاي كم نيز استفاده از دستگاه خشك كن جهت حفظ حداكثر كيفيت و اسانس توصيه مي گردد.

پیشنهاد کشت گیاه نعناع:

كشت اين گياه به صورت چند ساله صورت مي گيرد. قسمت مورد استفاده آن سرشاخه هاي برگدار گياه است. كاشت آن 15 فروردين الي 15 شهريور مي تواند صورت گيرد.

سال اول كشت 1 تا 2 بار امكان برداشت دارد ودر سال بعد 2 تا 3 بار برداشت و 2 بار وجين مي شود.

محصول برگ خشك آن در سال اول 6 تن و در سالهاي بعد 8 تا 10 تن است. با احتساب قيمت هر كيلو سرشاخه خشك آن 6000 ريال و 9 تن رقم زير براي سال دوم به عنوان قيمت محصول براي فروش محاسبه مي شود.

ريال 54000000 = (6000 ريال قيمت محصول) * (9000 كيلوگرم محصول)

 

 

 


دریافت فایل


دانلود پاورپوینت در باره ی گیاه داروئی نعناع

دانلود پاورپوینت آماده, گیاه داروئی نعناع

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید