پاورپوینت آماده; ارزیابی امنیتی سیستم عامل ویندوز

پاورپوینت آماده; ارزیابی امنیتی سیستم عامل ویندوز

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 14 اسلاید

بسم الله الرحمن الرحیم فهرست صفحات 1- ارزشیابی امنیت سیستم عامل در ویندوز 2- دامنه استفاده ویندوز در شبکه 3-servis pack 4- سنجش امنیت در ویندوز 2000 5- برنامه های ماکروسافت ارزیابی امنیتی سیستم عامل ویندوزسیستم عامل ویندوز یکی از ده ها سیستم عامل موجود در جهان است که مدیریت منابع سخت افزاری در یک کامپیوتر را بر عهده دارد. استفاده از ویندوز بعنوان سیستم عاملی شبکه ای همزمان با عرضه NT وارد مرحله جدیدی گردید.
در ادامه و بدنبال ارائه نسخه های دیگری از ویندوز فصل جدیدی از بکار گیری سیستم عامل فوق در شبکه های کامپیوتری گشوده گردید.
استفاده از سیستم عامل ویندوز (نسخه های متفاوت) در ایران بطرز محسوسی افزایش و هم اینک در اکثر شبکه های کامپیوتری از سیستم عامل فوق استفاده می گردد. دامنه استفاده از ویندوز از شبکه های کوچک سازمانی تا شبکه های بزرگ را شامل و حتی اکثر مراکزASP برای میزبانی وب سایت ها از گزینه فوق به همراه مجموعه نرم افزارهای مربوطه استفاده می نمایند.با توجه به جایگاه سیستم عامل در کامپیوتر و نقش آنان در بر پاسازی یک شبکه مقتدر و ایمن لازم است با نگاهی دقیق به ارزیابی امکانات امنیتی آنان پرداخته و پس از شناسائی نقاط آسیب پذیر در اسرع وقت نسبت به بر طرف نمودن حفره های امنیتی اقدام لازم صورت گیرد ما عادت کرده ایم اکثر نرم افزارها را با تنظیمات پیش فرض نصب و در این راستا از دکمه طلائی NEXT بدفعات استفاده نماییم ! بدیهی نصب و پیکر بندی مناسب یک سیستم عامل شبکه ای با رویکرد فوق می تواند اثرات مخربی را در رابطه با حف5اظت از اطلاعات در یک سازمان بدنبال داشته باشد. طراحی و پیاده سازی یک سیستم ایمنی مناسب در شبکه های کامپیوتری یکی از چالش های موجود در دنیای گسترده تکنولوِِِژی اطلاعات است. در این راستا لازم است سازمان ها و موسسات در این رابطه با یک هدفمندی خاص بسمت بر پاسازی یک محیط ایمن در شبکه های کامپیوتری حرکت نموده و قبل از وقوع هر گونه پیشامد ناگوار اطلاعاتی پیشگیری های لازم صورت پذیرد.با توجه به استفاده گسترده از سیستم عامل ویندوز در ایران لازم است به بررسی و ارزیابی امنیتی سیستم عامل فوق پرداخته گردد. شرکت ماکروسافت خود در این زمینه تلاش های گسترده ای را آغاز و اخیرا“ توجه خاصی را به این مقوله اختصاص و پروژه های بزرگی را بمنظور نیل به یک سیستم عامل شبکه ای ایمن با توجه واقعیت های موجود تعریف و دنبال می نماید.شرکت ماکروسافت پس از عرضه نسخه های خاصی از ویندوز و با مشاهده اشکالات و نواقص خصوصا“ نواقص امنیتی اقدام به ارائه نرم افزار های تکمیلی بمنظور بهنگام سازی ویندوز می نماید.Hotfix , patch وpack service نمونه های متفاوتی در این زمینه می باشند. به توجه به نقش نرم افزار های فوق در صحت عملکرد امنیتی ویندوز لازم است در ابتدا به نرم افزارهای فوق اشاره گردد. و Service pack وHotFixservice pack یک بهنگام سازی ادواری در رابطه با سیستم عامل بمنظور رفع اشکالات و نواقص موجود است. ماکروسافت برای ویندوز 40 NT(نسخه قبل از ویندوز 2000 با نگرش امکانات شبکه ای ) شش و برای ویندوز 2000 تا کنون سه service pack متفاوت را ارائه کرده است. بمنظور برطرف نمودن مشکلات احتمالی در فاصله زمانی بین دو SERVICE PACK اقدام به عرضه HOTFIX می گردد. هر PACK SERVIC

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; ارزیابی امنیتی سیستم عامل ویندوز

ارزیابی امنیتی سیستم عامل ویندوز

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید