تحقیق درباره صدور انقلاب و نسبت آن با جنگ

تحقیق درباره صدور انقلاب و نسبت آن با جنگ

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 در حقیقت جنگ تحمیلی كه در تاریخ انقلاب ها طولانی ترین جنگ بر ضد یك انقلاب محسوب می شود به دلیل این كه جامعه جهانی تحولات آن را دنبال می كند،بستر مناسبی برای صدور انقلاب است. با پایان جنگ می توان گفت انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلابهای جهان در قرن بیستم شناخته شده ترین آنهاست كه در پایداری و دفاع قدرتمندانه موفق می شود صدای خود را به همه جای جهان منعكس كند. امروز این صدور الگوی انقلاب در ابعاد فرهنگی در شرف تكوین است و به قول پرفسور لوی باترا در كتاب « بحران بزرگ دهه 90» بزرگترین رمز سستی و سقوط فرهنگ ماتریالیستی غرب در مقابله با فرهنگهای اصیل جهان سومی است كه ماجرای سلمان رشدی و فتوای تاریخی امام آغازگر این حركت اصیل فرهنگی است و چالش با غرب در قالبهای جدیدی باید شكل بگیرد.

« هر روز ما در جنگ برکتی داشته ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم . ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم ، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم ، ما در جنگ ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم ... ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم ، ما در جنگ ریشه های انقلاب پربار اسلامی مان را محکم کردیم ... ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می توان مبارزه کرد ، - جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت ، از همه اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.» (منشور روحانیت – اسفند 67)

شاید نبش قبرهایی این چنین ، آن هم در دوره ای كه همه بر طبل گفتگو یا مخاصمه می كوبند و درصدد حفظ جایگاه فعلی در نظام بین الملل هستند ، كاری عبث و خنده دار باشد. شاید حتی در برخورد با برخی از نیروهای ارزشی نیز صدور انقلاب و طرح مسئله آن كاری بی فایده جلوه كند چرا كه « مگر چیزی از انقلاب برای صادر كردن باقی مانده است ؟!» . این مقاله درصدد آن است كه با نگاهی دوباره به این آرمان فراموش شده و برقراری نسبت آن با جنگ به ضرورت احیای دوباره آن تأكید نماید.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گره خوردن آن با مفاهیمی چون " استكبار ستیزی " و حمایت از " پابرهنگان " عالم ، امید تازه ای در دل جنبش های اسلامی و آزادی خواه دنیا به وجود آورد . پیدایش یا تحرك دوباره بسیاری از حركت های اسلامی پس از وقوع انقلاب از جمله حزب الله ، جنبش توحید اسلامی لبنان ، جهاد اسلامی ، حماس ، حزب الدعوه و سازمان پیكار اسلامی عراق ، سازمان الجهاد و جناح الیسار اسلامی در مصر ، جبهه اسلامی در بحرین ، در ابعاد فكری – ایدئولوژیك یا سیاسی – روان شناختی را ، می توان از تأثیرات اولیه انقلاب دانست .

 پس حداقل تا مقطع چند ماهه پس از پیروزی خواسته یا نخواسته انقلاب اسلامی ایران به صدور اندیشه " ظلم ستیزی " و " استكبار زدایی " پرداخته است بدون دخالت هیچ نهاد یا حكومت یا اندیشه و استراتژی خاص از سوی انقلابیون ایران .

اما بعد از استقرار حكومت در ایران و رسمی شدن آن و پا گرفتن دستگاه دیپلماسی كشور در ارتباط با دیگر كشورها دو تفكر عمده درباره صدور انقلاب پدید آمد . قبل از اشاره به این مسئله باید تذكر داد كه تأكیدات مكرر حضرت امام در چند ماهه پس از پیروزی و وارد كردن ادبیات " صدور انقلاب " در جبهه انقلاب از مهمترین دلایل موضع گیری های نیروهای داخل نظام بود.

صدور انقلاب یك كار نظامی

جنبه نظامی كه با حمایت عملی از نهضتها و جنبش های مبارز در كشورهای مختلف – به طور علنی – وارد فاز درگیری مسلحانه می شود . شاید یكی از دلایلی را كه می توان برای به فراموشی سپرده شدن صدور انقلاب برشمرد همین نگاه بوده است .

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره صدور انقلاب و نسبت آن با جنگ

تحقیق,درباره,صدور,انقلاب,و,نسبت,آن,با,جنگ

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید