تحقیق درباره تیراندازی

تحقیق درباره تیراندازی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

اولین رقابتهای رسمی و سازمان دهی شده تیراندازی در فینسبری (Finsbury) انگلستان در سال 1583 برگزار شد که حدود 3000 شرکت کننده داشت. در طول جنگ 30ساله سالهای 1618 تا 1648 که استفاده از سلاح‌های آتش زا باب شده بود، تیر و کمان دیگر کاربرد چندانی نداشت و کم کم به یک ورزش و رقابت هیجان انگیز و سرگرم کننده تبدیل شد.

بدنه اصلی سازمان تیر اندازی بین المللی با نام فدراسیون تیر اندازی (FITA) در تاریخ 4 سپتامبر 1931 در لهستان با حضور 7 کشور (فرانسه، چک، سوئد، لهستان، مجارستان، ایتالیا و ایالات متحده امریکا) تأسیس شد. پس از آن با انجام مسابقات زیر نظر اتحادیه رسمی پس از مدتی این رشته به بازیهای المپیک هم راه پیدا کرد. به طوریکه به سرعت برایش قوانین جهان وضع کردند و رقابتهای قهرمانی آن هم شهرت جهانی پیدا کرد.

تیراندازی

در رشته تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی درفاصله ده متری انجام می شود که برای مردان تعداد 60 تیر وبرای زنان 40 تیر می باشد.  زمان 60 تیر مردان 105 دقیقه است، تیرهای قلق نیز در این زمان زده می شود، برای زنان زمان 40 تیر 75 دقیقه می باشد. تنها یک تیر در هر کارت قابل قبول است وهیچ محدودیتی در تعداد تیرهای قلق وجود ندارد اما بعد از زدن اولین تیر نمره، تیرانداز دیگر مجاز به تیراندازی قلق نمی باشد.

 

مسابقه مرحله نهایی (  فینال )

بعد از اتمام مرحله مقدماتی هشت نفر اول رقابت، به مرحله فینال راه پیدا می کنند. در مرحله فینال هفت دقیقه فرصت برای زدن تیر قلق دارند وبعد از آن با فرمان مسئول خط در زمان 75 ثانیه یک تیر شلیک می کنند. پس از زدن 10 تیر بدین صورت، حاصل مجموع نمرات فینال با امتیاز دور مقدماتی جمع ومجموع امتیازات هر دو مرحله اعلام می شود. تعیین محل استقرار کسانی که به مرحله نهایی راه می یابند طبق مقررات تکنیکی ویژه مرحله نهایی ونمره های کسب شده در دور مقدماتی صورت می گیرد.

تیراندازان به ترتیب امتیازات به دست آمده از سمت چپ به راست در خط آتش قرار می گیرند.

پس از پایان مرحله قلق گیری  یک دقیه بعد مسئول خط باید فرامین را به زبان انگلیسی به ترتیب زیر اعلام کند:

FOR THE FIRST/NEXT COMPETITON SHOT LOAD

ATTENTION 3-2-1 START

STOP CHANGE THE TARGET

کارت های هدف باید تنها پس از پایان زمان قانونی وفرمان مسئول خط آتش حرکت داده شود.

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره تیراندازی

تحقیق,درباره,تیر,اندازی,تحقیق درباره تیراندازی

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید