دینا فایل / تحقیق درباره جاسوسي شبكهاي
تحقیق درباره جاسوسي شبكهاي
↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:25
قسمتی از متن فایل دانلودی:
در مقابل جاسوسي شبكهاي چه كار ميتوان كرد؟ سؤالي كه مطرح ميشود اين است كه تا چه اندازه اطلاعات از طريق منابع آشكار در دسترس ميباشد؟ كتابي در سال 1361 صفحه در سال 1991 توسط دو كارشناس ارشد اطلاعات نظامي چين با نام «منابع و روشهاي دستيابي به علوم و فنون منابع ملي و فنآوري اطلاعاتي» نوشته شد. نويسندگان اين كتاب واژه «اطلاعات» را اين گونه تعريف ميكنند «دانش جساس براي نفوذ در فنآوريهاي اساسي به آنها ميگويند كه حدود 80 درصد اطلاعات مورد نياز ارتش چين از طريق منابع آشكار به دست ميآيد و بيست درصد بقيه از طريق منابع طبقهبندي شده و سري ميباشد. از جمله منابع آشكار عبارتند از نشريات، گزارش كنفرانسها و همايشها و اطلاعات آشكار.
در اين تحقيق ميگوئيم كه چگونه اينترنت ميتواند يك منبع ارزشمند براي دستاندركاران جمعآوري اطلاعات تجاري به طريق مجاز و اخلاق باشد و چگونه اينترنت ميتواند مورد سوء استفاده افراد غيرمجاز قرار گيرد. فنآوري به ويژه ريزپردازندهها، رايانهها و شبكههاي جهاني موتور محركهاي هستند كه با سرعتي وصفناپذير ما را وارد عصر اطلاعات و دانشي شناخته شده كردهاند. اين نيرو همچنين يك نيروي محركه قوي براي اقتصاد جهاني است.
در سطح ملي، توضيح خواهيم داد كه چرا تكامل در شركتهاي فراملي يا مديريت مديران قدرتمند ميتواند هويتهاي شبه سياسي ايجاد كند كه به راحتي فراتر از قانونيهاي هر كشوري عمل ميكنند و خواهيم گفت كه چرا اين منطق باعث ميشود كه شركتي بزرگ فراملي به جاسوسي بپردازند. و گفته خواهد شد كه چگونه جاسوسي به عنوان دومين حرفه كهن جهان اينترنت را به خدمت خود گرفته است. تكامل جاسوسي از طريق شبكههاي رايانهاي در فضاي جديد تجارت جهاني تشريح خواهد شد و سپس تفاوت ميان سه نوع جاسوسي تشريح ميشود. و اينكه چطور از طريق جاسوسي در شبكههاي رايانهاي در قرن 21 به عنوان ابزاري براي حصول به برتري در قالب كشوري، تجاري يا نيروي نظامي اين سه نوع جاسوسي به سمت يكپارچگي به پيش ميرود و تمايز ميان آنها كمتر شده است.
اگر تعريف جامعتري از جاسوسي داشته باشيم. اين عمل 5 هدف عمده را دنبال ميكند كه عبارتند از: 1- دفاع از يك كشور. 2- كمك به شكست دشمن. 3- افزايش قدرت اقتصادي يك كشور يا يك مؤسسه تجاري. 4- افزايش سهم در بازار تجاري. 5- تصميم به در اختيار داشتن يا ادغام يك مؤسسه تجاري در مؤسسه ديگر. قرن 21 كه خيلي از بايگران عمده انتظار دارند كه عصر اطلاعات» يا «عصر فنآوري» باشد
و.....
تحقیق,درباره,جاسوسی,شبکهاي,کامپیوتر,سیستم