تحقیق درباره جایگاه آزادی در قانون اساسی

تحقیق درباره جایگاه آزادی در قانون اساسی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

بررسي جايگاه آزداي درقانون اساسي

  • × سر آغاز

آزادي از معروفترين و مظلومترين مفاهيمي است كه هم درجهت اجراي آن درجامعه و هم در جهت سركوب آن قربانيان بسياري گرفته است و جالب تر اينكه ايم واژه را هم ديكتارتورها و مستبدين بكار گرفته اند و با نام آن آزاديخواهان را سركوب نموده اند و هم بسياري از شيفتگان آزادي با عدم رعايت حدود آ؟ن و عدم شناخت چارچوبهاي ضروري آن نوعي ولنگاري و هرج و مرج را پيش گرفته اند تا عملاً جامعه را دچار بدبيني به آن نمايند . علي ايحال آزادي حرف اول همه انقلابيون مسلمان بوده و سرلوحه همه انبياء الهي و اديان توحيدي رها كردن انسانها از غل و زنجيرهاي جهل و ظلم و آزاد كردن آنها از اسارت تن و حيوانيت بسوي فلاح و رستگاري بوده كه لازم است تا بخوبي تبيين گردد .

با طلوع انقلاب اسلامي درسرزمين تاريخي ايران ، اين گمشدة ديرين اولين خواسته و نياز عمومي بود كه درقالب شعار استقلال ، آزادي جمهوري ( حكومت ) اسلامي تبلور يافت و گويي اين آرمان ديرينه مردم تولدي عيني يافت آنگاه جهت حفظ و پاسداري از اين نعمت الهي تبديل به قوانين مصرحه اي گرديد كه نتوان به راحتي آنرا از مردم سلب كرد . امروزه هم با وجود تصريح قانون اساسي جمهوري اسلامي به انواع حقوق مردم درقانون اساسي ، باز هم تعابير و تحليل گوناگون ازآن مي شود كه ضرورت دارد تا اهل قلم به دور از قالب هاي تنگ جناحي و درفضائي مفاهمه آميز نسبت به شأن ، حدود ، جايگاه ، انواع و شرايط آن بررسي هاي لازم را به عمل آورند تا اين ميراث گرانسنگ شهدا مورد هجمه آزادي طلبان ناآگاه و آرمان انديش ليبرال صفت نگردد و هم قرباني تفكر تحجر آميز و طالبان گرايانه نشود .

  • × حقوق افراد درجامعه

مكتب اصالت فرد ناشي از بينش مسيحيت است كه ابتدا براروپا سايه افكند ، زيرا فردانساني از زاويه ديد مسيحيان تصويري از الوهيت و پرتوي از شعشعه ذات باري تعالي به شمار مي آيد . اين خود به برتري فرد برگروه و جماعت انجاميد . از سوي ديگر نظر به اينكه از قدرت و دولت ، گريزي درجوامع بشري نمي باشد ، لذا مي بايستي درصدد كشيدن حصاري بدور موجوديت بشر و حيثيت فرد مي بودند تا قدرت سلطه جوي حاكم را ياراي تجاوز به حريم فرد نباشد .

كليه قوانين اعم از عادي و اساسي كه از قرن هجدهم پا به عرصه وجود نهاد حول محور فرد گرايي به گردش درآمد و مكتب اصالت فرد ، نفوذ و تأثير قابل توجهي درشكل گيري نهادها و صورت بندي قدرتها داشت . دراين راستا احساس خطر اساس آزادي هاي فردي را درزمينه هاي فيزيكي هميشه تهديد مي كرد و مي كند به خصوص درمواردي چون احساس امنيت ، عدم دلهره ئ اضطراب از بازداشت هاي خود سرانه حكومت ها ، محدوديت آزادي فكر و قلم و انديشه و …… بر اين مبنا نهضت ها و جريانات و آزادي گرايانه درجوامع بشري روز به روز نصج گرفتند كه جوامع اسلامي و از جمله ايران هم درپرتو انديشه هاي قرآني اين و ديعه الهي را طالب شدند .

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره جایگاه آزادی در قانون اساسی

تحقیق,درباره,جایگاه,آزادی,در,قانون,اساسی

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید