تحقیق درباره جلب شخص ثالث

تحقیق درباره جلب شخص ثالث

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

   جلب شخص ثالث وقتي روي مي‌دهد که در جريان رسيدگي به دعوا طرفين يا يكي از آن­ها ، شخص ثالثي را به آن دعوا ‌بخوانند تا او در دعوا داخل شود. بر خلاف وارد ثالث، در جلب ثالث، طرفين علاقمند به حضور وي در دعوا مي‌باشند.

  طرفي كه ثالث را جلب مي‌نمايد، جالب و ثالثي كه جلب مي‌شود مجلوب ثالث خوانده مي‌شود. مثلاً شخص (الف) منزلي را خريداري كرده، شخص (ب) به عنوان اين­كه مالك منزل است طرح دعوا عليه (الف) مي‌نمايد. (الف) كه مُدعي­عليه قرار گرفته، فروشنده (ج) را به دادرسي جلب مي‌كند تا پاسخ (ب) را ارائه نمايد.

  هر يك از طرفين دعوا كه جلب ثالثي را لازم بداند، مي‌تواند از دادگاه درخواست جلب او را بنمايد. وي بايد تا پايان اولين جلسۀ دادرسي، جهات و دلايل خود را اظهار كرده و ظرف سه روز پس از جلسه، دادخواست جلب را تقديم نمايد. چه دعوا در مرحلۀ نخستين و چه در مرحلۀ تجديدنظر باشد.

 

شرايط جلب ثالث

  1) جالب يكي از طرفين دعوا باشد.

  2) دعواي جلب ثالث با دعواي اصلي مرتبط يا داراي منشاء واحدي باشد.

  3) اظهار دلايل تا پايان اولين جلسه و تقديم دادخواست حداكثر 3 روز بعد از جلسه.

  4) دعواي اصلي در جريان رسيدگي باشد.

 

جريان دادرسي جلب ثالث:

 جريان دادرسي پس از تكميل دادخواست در مورد جلب شخص ثالث، مثل جريان دادرسي اصلي است و شخص ثالثي كه جلب مي­گردد خوانده محسوب مي‌شود و اگر مدتِ كافي براي فرستادن دادخواست و رونوشت مدارك براي اطراف دعوا نباشد مدير دفتر با اجازه رئيس دادگاه، وقت جلسه رسيدگي را تغيير داده و به طرفين ابلاغ مي‌نمايد. چنان­چه دادخواست جلب ثالث رد شود، فقط همراه با حكم راجع به اصل دعوا، قابل تجديدنظر مي‌باشد و اگر قرار ردّ در مرحله تجديدنظر فسخ گرديد، رسيدگي پس از فسخ در دادگاه تجديدنظر انجام مي‌گيرد و اين استثنايي بر اصل عدم رسيدگي در دادگاه تجديد نظر است. اگر هر دو دعوا با هم رسيدگي شود، دادگاه حكم صادر مي‌نمايد. در اين حكم ممكن است دو محكوم­عليه و دو محكوم­له وجود داشته باشد. بدين معني كه خواندۀ اصلي در برابر خواهان اصلي، محكوم شده و ثالث در برابر خواندۀ اصلي محكوم گردد. و ممكن است خوانده اصلي و ثالث هر دو در برابر خواهان اصلي، محكوم شوند. اين احتمال هم وجود دارد كه هر يك از خواهان  يا خوانده اصلي محكوم شده و شخص ثالث محكوم نشود. در صورتی که ثالث محكوم شود، خسارات دادرسي دعواي جلب ثالث به وي تحميل مي‌شود و در غیر این صورت خسارات دادرسي كه به او وارد شده به وسيله جالب بايد جبران گردد.

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره جلب شخص ثالث

تحقیق,درباره,جلب,شخص,ثالث,جرم,مجرم,حقوق

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید