تحقیق درباره جهانگردي چيست

تحقیق درباره جهانگردي چيست

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

تا پنجاه سال قبل تعداد كساني كه براي سرگرمي و استراحت به يك كشور خارجي سفر مي كردند بسيار كم و محدود بود. زيرا مسافرت ها اغلب طولاني و ناراحت كننده بودند و وسايل حمل و نقل سريع و راحت وجود نداشت و مسافرت بسيار گران تمام مي شد.

جهانگردي در دنياي قديم فقط به گروه خاصي از افراد اختصاص داشت. در كشور ايران در گذشته كلمه سياح به كساني گفته مي شد كه با هدف و منظور خاصي دست به سفر مي زدند مانند ناصرخسرو، اصطلاح توريست (جهانگرد) از قرن نوزدهم معمول شد از ابتداي قرن بيستم حجم فعاليت هاي جهانگردي با صنعتي شدن جوامع افزايش يافته است.

چه عواملي موجب گسترش و تكامل جهانگردي در قرن بيستم شده است؟

ظهور و توسعه وسايل نقليه موتوري: در قرن نوزدهم ظهور راه آهن، تحول عظيمي در حمل و نقل بوجود آورد. پس از آن با اختراع اتومبيل و گسترش آسفالتي شدن راه ها و پيدايش بزرگراه ها،‌حمل و نقل و جا به جايي سريعتر و آسان تر گرديد و راه هاي آبي نيز توسعه يافت و بالاخره با ظهور هواپيما در قرن بيستم مسافرت به نواي دور دست را ميسر ساخت.

توسعه شهر نشيني : شهر نشيني ،خستگي ها و فشارهاي جسمي وروحي زيادي براي شهرنشين ها ايجاد كرده است. آلودگي هوا آلودگي صوتي،‌تراكم جمعيت كارخانه ها و ساختمان هاي بلند ، كمبود فضاي سبز و زمين هاي ورزشي و مشكلات عصبي و رواني ناشي از آن ها نياز انسان هاي شهرنشين رابه گذران اوقات فراغت در خارج از شهر بيشتر كرده است.

بهبود شرايط كار : با بهبود شرايط كار و كم شدن مدت انجام كار و اختصاص يافتن روزهايي به تعطيلات رسمي، امكان گذران امكان فراغت بيشتر شده است.

بهبود در آمد مردم : افزايش درآمد مردم و تغيير شيوه هاي زندگي نيز در گسترش جهانگردي مؤثر بوده است.

توسعه ارتباطات و افزايش سطح فرهنگ و آگاهي مردم : با پيشرفت روز افزون رسانه هاي گروهي مثل راديو، تلويزيون كتاب و روزنامه ، سطح آگاهي مردم از امكانات اوقات فراغت و شناسايي محيط هاي دور و نزديك بيشتر شده و فرهنگ سير و سفر گسترش يافته است.

پيدايش مؤسسات و دفاتر جهانگردي : اين مؤسسات با ارائه خدماتي براي جهانگردان نقش عمده اي در تكامل بخش جهانگردي داشته اند. گردشگران به دو گروه تقسيم مي شوند :‌گروه اول كساني هستند كه از خارج وارد كشوري شوند و يا از كشور خود به كشور ديگري مسافرت مي كنند گروه دوم افرادي هستند كه در داخل كشور خودشان مسافرت مي روند

اهميت اقتصادي :

جهانگردي يكي از راههاي عمده كسب درآمد مي باشد در كشورهاي در حال توسعه منبع درآمد مهم حتي پس از درآمدهاي نفتي مي باشد. جهانگردي از دو راه مي تواند به توسعه اقتصادي كشورها به ويژه كشورهاي كم درآمد كمك كند : 1. افزايش درآمد 2. ايجاد شغل

1 - وقتي جهانگردان به كشوري وارد مي شوند الزاماً بايد هزينه هايي را در آن كشور بپردازند اين هزينه ها را جهانگردن با ارزي كه همراه آورده اند مي پردازند و در واقع مثل اين است كه خدمات و كالاهاي داخل كشور به كشور جهانگرد صادر شده باشد به اين جريان اقتصادي كه از طريق جهانگردي حاصل مي شود ( صادرات نامرئي) مي گويند.

و.....


دریافت فایل


تحقیق درباره جهانگردي چيست

تحقیق,درباره,جهانگردي,چيست,جهان گرد,گردشگر,توریسم

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید