مقاله مدل باتری الکتریکی پارامتری چند زمانه برای استفاده در شبیه سازی وسایل نقلیه الکتریکی ( پویا ) بهمراه ترجمه

مقاله مدل باتری الکتریکی پارامتری چند زمانه برای استفاده در شبیه سازی وسایل نقلیه الکتریکی ( پویا ) بهمراه ترجمه

همانطور که سیستم حمل و نقل برقی وارد زندگی روزمره شده است ، یک شبیه ساز دقیق سیستم دینامیکی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EV) ابزار کلیدی برای طراحی و توسعه است. برخی از شبیه سازها ، براساس نقشه های ایستا ساخته شده اند که نشان دهنده رفتار حالت پایدار زیر سیستم های وسایل نقلیه است. یک شبیه ساز پویا نگاه دقیق تری در زمینه زمان ارائه می دهد ، و اینکار بر اساس معادلات دینامیکی هر مؤلفه از جمله موتور محرک ، باتری ، اینورتر ، موتور ، انتقال و سایر قسمتها ، صورت می گیرد.غالباً مدل های ترکیب شده از شبیه سازهای ایستا و شبیه سازهای پویا به دلیل مقیاس زمانی ناسازگارشان قابل تعویض نیستند. لکن یک مدل باتری با ویژگی های با سطح متغیر به توجه به نیروی الکترونیکی نیاز ندارد. پتانسیلی برای یک مدل باتری مناسب وجود دارد که جزئیات پویای مورد نیاز را بدست می آورد ، این جزئیات از شبیه سازی های سیکل حرکتی طولانی مدت پشتیبانی می کند. این مدل باید دقیقا ولتاژ نهایی، وضعیت شارژ (soc) ، اتلاف انرژی چندین نوع باتری را بدون درنظر گرفتن دفعات شبیه سازی خارج از محدوده را نشان دهد.

در این پژوهش برای یک مدل باتری که از آنالیز دینامیکی کافی برای ارزیابی سیکل حرکت پشتیبانی می کند ضمن اجتناب از جزئیات فوق سریع ، مدل های الکتروشیمیایی ، ریاضی و الکتریکی لیتیوم یون (لی-یونی) ، هیدرید فلز نیکل (NiMH) و باتری اسید سرب سلولها مورد بررسی قرار گرفته اند. مدل های الکتروشیمیایی به طور معمول به دلیل داشتن سیستم معادلات دیفرانسیل جزئی با زمان متفاوت ، از لحاظ محاسباتی چالش برانگیز هستند. چنین مدل هایی برای بهینه سازی جنبه های طراحی فیزیکی و مواد الکترودهای داخلی و الکترولیت مناسب هستند. اگرچه جریان و ولتاژ باتری مربوط به رفتار میکروسکوپی در هر سلول باتری است (به عنوان مثال ، توزیع های واکنش دهنده) ، پارامترهای مدل های الکتروشیمیایی توسط سازندگان ارائه نمی شوند و نیاز به بررسی گسترده دارند. مدل های ریاضی  که از رویکردهای تصادفی یا معادلات تجربی استفاده می کنند می توانند زمان اجرا ، کارآیی و ظرفیت را پیش بینی کنند. با این وجود ، این مدلها نادرست هستند (خطای 5-20٪) و هیچ ارتباط مستقیمی بین پارامترهای مدل و خصوصیات باتری ها ندارند. در نتیجه ، آنها در شبیه سازی مدار دارای ارزش محدودی هستند.  فرمت  فایل انگلیسسی پی دی اف 11 صفحه   فایل ترجمه 23 صفحه ورد


دریافت فایل


مقاله مدل باتری الکتریکی پارامتری چند زمانه برای استفاده در شبیه سازی وسایل نقلیه الکتریکی ( پویا ) بهمراه ترجمه

دانلود رایگان کد متلب,دانلود,رایگان,کد,متلب,شبیه سازی,مقاله,پایان نامه,خودرو الکتریکی,هیبریدی,خودرو,شارژ,دشارژ,باتری,لیتیوم یون,لیتیومی,بات

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید