تحقیق درباره حافظه برون ماشيني (dvd)

تحقیق درباره حافظه برون ماشيني (dvd)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:22

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

حافظه برون ماشيني dvd

 

 مايكروسافت و اينتل با تشكيل تيمي مشترك به حمايت از يكي از دو فرمت رايج DVD خواهند پرداخت.

 دو شرکت مايکروسافت و اينتل با تشکيل جبهه واحدي قصد دارند از فرمت HD DVD که توسط شرکت توشيبا توسعه داده شده است، پشتيباني کنند. فرمت رقيب Blu-Ray نام دارد که توسط شرکت سوني ساخته شده است.

شركت‌هاي سازنده تجهيزات الكترونيك و سرگرمي در رقابت با يكديگر در تلاشند تا نسل بعدي DVDها را مورد استفاده قرار دهند؛ گفته مي‌شود نسل جديد علاوه بر ويژگي‌هاي خاص خود، كيفيت بهتري از DVDهاي فعلي خواهد داشت.

با افزايش فروش تلويزيون‌هاي ديجيتالي و HD، سازندگان وسايل الكترونيك و سرگرمي اميدوارند كه مصرف‌كنندگان از اين ديسك‌هاي جديد نيز استقبال كنند.

مايكروسافت و اينتل مطمئن هستند كه در اين بازار رقيب را كنار خواهند زد. به اعتقاد بلير وستكل، معاون بخش تقارب فناوري در مايكروسافت «قرار نيست وقتي دروازه‌ها باز شدند (مثلاً در 24 آوريل 2006) مردم اين دستگاه يا آن دستگاه را ببينند و هاج و واج بمانند. مسأله اين است كه كدام يك زودتر به بازار مي‌آيد و چه جذابيتي خواهد دارد».

در اطلاعيه‌اي كه امروز منتشر شد، مايكروسافت و اينتل فرمتي را به نام HD-DVD مورد حمايت قرار خواهند داد كه سرنام High Definition DVD است.

فرمت رقيب Blue-Ray نام دارد. علت اين نام‌گذاري استفاده از ليزر آبي-بنفش براي خواندن اطلاعات از روي ديسك است. پخش‌كننده‌هاي فعلي CD و DVD براي خواندن اطلاعات از ليزر قرمز استفاده مي‌كنند. تكنولوژي Blue-Ray مدعي است داده‌هاي بيشتري را مي‌تواند روي ديسك ذخيره كند. HD-DVD نيز براي خواندن اطلاعات از ليزر آبي استفاده مي‌كند و سازندگان مي‌گويند هر دو ديسك در پخش‌كننده‌هاي امروزي DVD قابل خواندن خواهند بود.

حاميان HD-DVD مي‌گويند ديسك آنها به اندازه‌اي كه نياز مصرف‌كننده را پاسخ دهد فضا خواهد داشت و هزينه آن كمتر از Blue-Ray خواهد شد. اما تاکنون هيچ يک از شرکت‌هاي مايكروسافت و اينتل تخميني از قيمت ديسك‌هاي HD-DVD ارائه نكردند.

نگراني مصرف‌كنندگان اين است كه برخي از فيلم‌ها، بازي‌ها يا نمايش‌هاي تلويزيوني فقط با يكي از فرمت‌ها وجود داشته باشد.

به گفته تحليل‌گران، يكي از زمينه‌هاي اصلي رقابت ميان حاميان فرمت‌هاي مختلف، بازار بسيار سودآور بازي‌هاي كامپيوتري است: مايكروسافت قصد دارد فرمت HD-DVD را براي سيستم‌هاي Xbox خود به كار بيندازد، در حالي كه سوني پشت Blue-Ray و دستگاه پيشتاز PlayStation خود ايستاده است.

اين شكاف يادآور اختلافي است كه حدود دو دهه پيش بر سر ضبط‌كننده‌هاي ويدئويي VHS و Betamax رخ داد و منجر به توقف توزيع دستگاه‌هاي پخش اين نوع فيلم‌ها و سردرگمي مردم شد. سوني نيز يكي از شركت‌كنندگان در اين نبرد بود كه فيلم‌هاي كوچك بتاماكس را توليد مي‌كرد، اما در مقابل فيلم‌هاي بزرگ VHS شكست خورد. در نهايت VHS به عنوان استاندارد نوارهاي ويدئويي شناخته شد و در 90 درصد منازل آمريكا جا پيدا كرد. پخش‌كننده‌هاي بتاماكس هم از سمساري eBay سر درآوردند.

بدين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود يک نبرد جدي ميان دو شركت اينتل و مايکروسافت از يک سو و ساير بازيگران صنعت DVD، از جمله شركت‌هاي سوني، اپل و دل که همگي از فرمت Blu-Ray پشتيباني مي‌كنند، آغاز شود.

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره حافظه برون ماشيني (dvd)

تحقیق,درباره,حافظه,برون,ماشيني,تحقیق درباره حافظه برون ماشيني,dvd

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید