پاورپوینت در مورد کشور هندوستان 8 اسلاید

پاورپوینت در مورد کشور هندوستان 8 اسلاید

پاور پوینت آشنایی با کشور هندوستان 8 سلاید

آشنایی با کشور هندوستان

جمهوری هندوستان کشوری است در جنوب آسیا كه پایتخت آن دهلی نو است، از شمال غربی با پاکستان ، از شمال با چین ، بوتان ، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌ است . جنوب آن نیز به اقیانوس هند محدود می‌شود .

هند، بخش اعظم جنوب آسیا و شبه قاره هند را به خود اختصاص داده‌ است . جغرافیای هند به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود: فلات بلند هیمالیا ، جلگه گنگ و شبه جزیره جنوب هند که مناطق مختلف کوهستانی، دره رود خانه‌ای، کویر، دشت و جنگل را در بر می‌گیرد. پائین‌ترین سطح هند ، در اقیانوس هند ، با ارتفاع صفر و بلندتری نقطه این کشور، قله کانچن جونگا ، با ارتفاع ۸۵۶۸ متر در هیمالیا قرار دارد که سومین قله مرتفع جهان است.

 جغرافياي طبيعي

موقعيت جغرافيايي و مساحت‌:

هند در قارۀ آسيا واقع شده و از جنوب به اقيانوس هند و از شمال به رشته كوه‌هاي هيماليا منتهي مي‌شود. درياي عرب و خليج بنگال به ترتيب در غرب و شرق آن قرار گرفته‌اند. هند با كشورهاي پاكستان‌، چين‌، نپال‌، بوتان‌، برمه و بنگلادش هم مرز است‌ . مساحت آن 3287590 كيلومتر مربع است كه 2973190 كيلومتر مربع آن را خشكي تشكيل مي‌دهد.

مشخصه‌هاي اقليمي‌:

سرزمين هند به سه بخش تقسيم مي‌شود: 1. فلات‌هاي مرتفع شمالي كه از مرتفع‌ترين فلات‌هاي جهان است‌. 2. جلگه‌هاي جنوبي كه از نظر كشاورزي بسيار اهميت دارد. 3. فلات‌هاي جنوب كه از صخره‌هاي سخت آتشفشاني تشكيل شده است‌.

هند از نظر وسعت جغرافيايي يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي جهان است و موقعيت سوق‌الجيشي آن به لحاظ دسترسي به آب‌هاي آزاد و قرار گرفتن آن در حد فاصل آسياي جنوب غربي و آسياي شرقي حايز اهميت مي‌باشد.

جفرافیای هند بسیار متنوع است و کوه، بیابان، دشت، تپه و فلات را شامل می‌شود. آب و هوای این کشور از حاره‌ای در جنوب تا آب و هوای معتدل در شمال متغیر است. مساحت ناحیهِ قابل کشت هند ۱٫۲۶۹٫۲۱۹ کیلومتر مربع (۷۸/۵۶٪ کل مساحت کشور) است که به دلیل رشد سوی جمعیت و افزایش شهرنشینی رو به کاهش است


دریافت فایل


پاورپوینت در مورد کشور هندوستان 8 اسلاید

پاور پوینت , آشنایی با کشور هندوستان , پاور هندوستان 8 اسلاید

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید