پرسش مهر 98-99 آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟

پرسش مهر 98-99 آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟

چکیده

فضای شاد و مفرح در یادگیری و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان موثر است و انرژی آنان رادو چندان می سازد. نشاط و شادابی دانش آموزان در گرو وجود مدارس جذاب، مطلوب و نشاط انگیز است.برای داشتن چنین مدارسی باید عوامل موثر در ایجاد آن شناسایی شوند، راه های رسیدن به آن بررسی شده و راه کارهای مناسب در برنامه ریزی های آموزشی مد نظر قرار گیرند.اتخاذ شيوه هاي رفتاري متناسب با دانش آموزان از قبيل تنبيه، تشويق، انتظار متناسب با توانايي ها از طريق آگاه سازي والدين توسط مربيان مدارس بر بهبود روند یادگیری و افزایش میزان شادی دانش آموزان موثر است.شناسايي دانش آموزان داراي مشكل اقتصادي و اعطاي كمك از سوي انجمن به آنان تا حد زيادي اينگونه دانش آموزان را به تلاش و كوشش واداشته و انگيزه آنان براي ادامه تحصيل تقويت می کند. لذا هدف اصلی این پژوهش بررسی جایگاه شادی و نشاط در مدارس و برنامه درسی بود که به روش مروری وکتابخانه ای انجام شده است.

اهمیت شاداب سازی مدارس

شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. همچنین برای دستیابی به تحقق آرمان‌های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولی جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.‏ از آن جا که شادى بزرگترها عامل مؤثر در شادى و نشاط کودکان است و اولیا و مربیان غمگین نمى توانند فرزندان و دانش‌آموزانى شاد تربیت کنند، با ارائه نظام اعتقادى درست براى دستیابى به شادى، مى توان به افزایش شادى در میان افراد جامعه کمک کرد. به این ترتیب مردم مى توانند تغییرى مثبت در زندگى خود به وجود آورند، احساس پیشرفت و لذت در زندگى داشته باشند و به شادى دائمى دست یابند و فقط در این صورت است که مى توانند شادى را در وجود فرزندان نیز پرورش داد.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 17

آماده پرینت گرفتن

 

مقدمه............................................................................................................................... 1

بیان مسئله................................................................................................................... 2

تعریف شادی............................................................................................................................ 3

اهمیت شادی........................................................................................................................... 3

اهمیت شاداب سازی مدارس............................................................................................................ 3

محیط مدارس ایران چگونه است؟......................................................................................................... 4

مدرسه ایده آل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟.................................................................................. 5

وظایف والدین در شادتر شدن محیط مدارس......................................................................................... 7

وظایف معلمان در شادترشدن محیط مدارس.......................................................................................... 8

وظایف معلمان مدارس............................................................................................................... 10

عملکرد کارکنان مدرسه در شادابی مدارس.......................................................................................... 10

نتیجه گیری........................................................................................................................... 11

منابع............................................................................................................................. 12


دریافت فایل


پرسش مهر 98-99 آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟

پرسش مهر, مقاله پرسش مهر, شادی , مهر 98

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید