پهنای باند

پهنای باند

مقاله پهنای باند - با 29 صفحه مفید و مجزا در قالب وورد

 

نمونه متن :

 

دستيابي به پهناي باند بيشتر

            دستيابي به باندهاي پهن كم هزينه تر در بريتانياي كبير به طور فزاينده اي رو به گسترش نهاده است . تماسهاي سريع و دائمي علاوه بر برخورداري از مزاياي فراوان ، مخاطراتي را نيز با خود به همراه دارند لكن به منظور دستيابي به موفقيت و رشد تجارت آن لاين ، وجود آن امري اجتناب ناپذير و ضروري مي نمايد . مجله PC قصد دارد در اين نوشتار به بررسي سرويسهاي باند پهن موجود در بازار پرداخته و مشكلات احتمالي كاربران جهت مجهز شدن به اين سيستمها را مورد ارزيابي قرار دهد .

            تجارت الكترونيكي هنوز به طفلي نوپا مي ماند كه موفقيت آن مستلزم دستيابي به اينترنتي كم هزينه ، سريع و هميشگي مي باشد . از عمر دسترسي بـه بـاند پـهن بيـش ازچـندين دهه اي اسـت كه مي گذرد لكن تنها چند سالي است كه كاربران بر اهميت آن واقف شده اند . امروزه به واسطه باب شدن تماسهاي كابلي و DSL و همچنين ظهور دوران دستيابي ماهواره اي با رشد و توسعه بيشتري در اين مقوله مواجهيم . لكن با تمام اين اوصاف و بنا بر تحقيقات صورت گرفته توسـط شركت كابل NTL ، هنوز 69% از جمعيت بريتانياي كبير از مفهوم ارتباطات باند پهن تعريف و ذهنيت دقيقي ندارند .

 

تشريح موضوع :

اگر بخواهيم تعريفي از باند پهن ارائه دهيم مي توان گفت كه : با ند پهن عبارت است از چند كانال انتقال داده بر روي يك خط واحد . اين نوع انتقال داده به كلي متمايز با باند پايه كه صرفاً به انتقال يك پيام در يك زمان مبادرت مي ورزد ، مي باشد . تماس كاربران از طريق شماره گيري تلفني (l up )  نمونه اي از اين دست از تماسها ( باند پايه ) مي باشد . ما در اين نوشتار به بررسي سرويسهايي كه ار سرعت بارگيري اي حداقل حدود 128 كيلوبيت در ثانيه برخوردارند مي پردازيم . اغلب سرويسهاي باند پهن داراي تعرفه و نرخ يكساني بوده و برحسب دقيقه محاسبه نمي شوند ، اما همواره استثنائاتي وجود دارد كه از جمله آنها مي توان به تماسهايISDN اشاره كرد

با وجود اينكه كماكان امكان ارائه خدمات آن لاين از طريق تماسهاي dialup در تجارت ، به ويژه در نرخ خرد آن وجود دارد اما مي توان گفت كه به طور حتم آينده از آن باندهاي پهن مي باشد . با توجه به مزاياي تماسهاي سريع و هميشگي باند پهن ، به نظر مي رسد كه ديگر صرفاً متكي بر تماسهاي باند پايه نخواهيم بود . با ند پهن به سايتهاي وب اجازه دستيابي به امكاناتي همچون ويدئو و صوت و يا خدمات ديگري نظير كنفرانس دهي ويدئويي و كارهاي مشاركتي را مي دهد .

            تأمين كنندگان سرويسهاي كاربردي (ASP) نيز به لطف دسترسي گسترده به باندهاي پهن با رشد فزاينده اي در دنياي تجارت كنوني مواجهند . طي سالهاي آتي ، شركتهاي نرم افزاري قصد دارند تا به جاي خريد بسته هاي نرم افزارسنتي ، زمينه دستيابي نرم افزاري شركتها به سرورهاي توليد كننده و احياناً استفاده از آنها را فراهم سازند . اين امر سبب دستيابي شركتها به آخرين نرم افزارهاي موجود با هزينه اي كم و بالتبع ممانعت از بهره برداري غير مجاز از نرم افزارها مي گردد .

 

مكان  :

            كماكان و تا زمان گسترش دستيابي پهناي باند با مشكلات زياد و اجتناب ناپذيري مواجهيم . مكان يكي از بزرگترين مشكلات در كوتاه مدت به نظر مي رسد . DSL ، كابل و تاحدي دستيابي به خطوط استيجاري چه به لحاظ هزينه و چه به لحاظ محدوديتهاي تكنولوژي- با محدوديتهايي مواجه است . در حال حاضر تنها 26%  از مردم به سرويسهاي DSL دسترسي دارند و اين رقم حداقل تا پايان سال 2002 به 80% نخواهد رسيد . از جمله محدوديتهاي مكاني ميتوان به محدوديت ، به واسطه تداركات نصب شبكه اشاره كرد .تنها سرويس پهناي باندي كه مستقل از مكان مي باشد ، ماهواره است كه البته آن نيز با محدوديتهاي upload  ( بارگذاري ) سرور مواجه است .

دومين مشكلي كه در زمينه توسعه پهناي باند با آن مواجهيم ، خود صنعت ارتباط از راه دور و سرعت BT است كه به ديگر شركتها امكان دستيابي به تبادلات ارزشمند را مي دهد . تا زمان انتشار اين مقاله ، برخي از ISP ها از جمله AOL پيگير انجام يك سري اقدامات حقوقي بودند تا BT را وادار كنند به طور داوطلبانه از انحصار تك قطبي خدمات local loop ( خط محلي ) دست بكشد .

 

آرام اما اجتناب ناپذير :

            به هر تقدير چه به اين سيستم مجهز باشيد و چه نباشيد ، آيند ه از آن پهناي باند است و با تغييرات اينترنت استفاده بهينه تر از سرعتهاي موجود ارائه مي گردد . لذا كاربراني كه كماكان بر استفاده از تماسهاي باند پايه اصرار مي ورزند ، از اين روند رو به شتاب عقب مي افتند . اينترنت به واسطه معرفي وب ، با دومين تحول بزرگ خود روبروست ، لذا شركت شنما از هم اكنون مي بايست خود را آماده اين تغييرات كند .

چارت تصويري فوق به شما در انتخاب فناوري مناسب با كارتان كمك خواهد كرد . البته برخي از عوامل تأثيرگذار همچون برخورداري از سطح گارانتي خدمات ، انتخاب را مشكل خواهد كرد . اما يك چيز قطعي است و آن اينكه در صورتيكه در فاصله اي دور قرار داريد ، ماهواره تنها انتخاب مناسب شما خواهد بود ...


دریافت فایل


پهنای باند

پهنای باند,تحقیق پهنای باند,مقاله پهنای باند,پهنای باند چیست,پهنای باند اختصاصی

فنی و مهندسی

فایل های جدید